"טראמפ בראש הרשימה"

איראן 'תדון' 127 חשודים בחיסול סולימאני

שנתיים לאחר חיסול מפקד 'כוח קודס', איראן שלחה מכתבים לתשע מדינות בהן מתגוררים החשודים, וביקשה מהן לנקוט בצעדים נגדם - בקשה שצפויה להידחות על הסף (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קאסם סולימאני (צילום: איראני)

אחת מהחלטותיו הגדולות של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, למען מדינת ישראל היה חיסולו הדרמטי של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, בתחילת שנת 2020, לפני שנתיים. סולימאני היה אחת הדמויות המסוכנות ביותר עבור ישראל, בשל עבודתו - שנמשכה יותר משני עשורים - לפתח את כוחה הצבאי של איראן מחוץ לגבולותיה, עד שחוסל ע"י צבא ארה"ב.

כעת, שנתיים לאחר שחוסל, מערכת המשפט בטהרן הודיעה כי "איראן שלחה 11 מכתבים לתשע מדינות וביקשה מהן לנקוט בצעדים נגד 127 בני אדם, החשודים במעורבות ובשיתוף פעולה בחיסול קאסם סולימאני". בנוסף, דובר מערכת המשפט אמר כי "נעשו פניות לשבע מדינות שם נמצאים החשודים, במטרה להסגירם לאיראן להמשך המשפט".

פנייה זו כמובן חסרת משמעות ותידחה כליל, אך היא חלק ממערכת המשפט האיראנית, זו הפועלת לפי החוק האסלאמי, בה רוצח מורשע עשוי לעמוד בפני עונש מוות, אלא אם משפחת הקורבן מסכימה לקבל "כספי דמים" כחלק מהסכם פיוס.

נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר בתחילת השבוע כי נשיא ארה"ב לשעבר חייב לעמוד למשפט על ההתנקשות בסולימאני - או שטהרן תנקום את חיסולו. "אם טראמפ ופומפאו לא יעמדו לדין בבית משפט הוגן על המעשה הפלילי של התנקשות בגנרל סולימאני, מוסלמים ינקמו את מותו של השהיד שלנו", אמר. "התוקפן, הרוצח והאשם המרכזי - הנשיא דאז של ארצות הברית - חייב לעמוד לדין ולהישפט תחת חוק נקמת הדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר