סערת בן אנד ג'ריס

יוניליוור העולמית החרימה את שטחי יו"ש - וספגה הפסדים

אחרי החרם על ישראל: בניסיון למזער נזקים, חברת יוניליוור העולמית שמחזיקה בחברת בן אנד ג'ריס מפצלת את חטיבת הגלידות ותפטר כ-1,500 עובדים ברחבי העולם (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

אחרי החרם על ישראל: בניסיון למזער נזקים, חברת יוניליוור העולמית נוקטת בצעד דרמטי של פיצול חטיבת הגלידות ופיטורי 1,500 עובדים ברחבי העולם.

יוניליוור העולמית פרסמה אמש (שלישי) שתי הודעות לתקשורת ובהן היא הכריזה כי היא מפצלת את מוצריה לחמש חטיבות ובכך היא מקימה חטיבה נפרדת לפעילותה בתחום הגלידות. כמו כן, יוניליוור הודיעה כי היא מתכוונת להיכנס לתהליך התייעלות במסגרתו היא הודיעה כי היא מקצצת 1,500 משרות בדרג ניהול ברחבי העולם - ירידה של 15% במנהלים בכירים ו-5% מהמנהלים הזוטרים.

גופי תקשורת ברחבי העולם קושרים בין ההכרזה אתמול להתרסקות המניה בשבוע שעבר ב-20.7 אחוזים והלחץ הבינלאומי המופעל בימים אלו על יוניליוור עקב הכרזת החרם ביולי אשתקד ודרישתם מאבי זינגר, היצרן הישראלי, שלא למכור גלידות בחלקים בירושלים וביהודה ושומרון.

אתר הניו יורק פוסט מחבר בין ההכרזה הנוכחית ללחצים שהופעלו על החברה בחצי השנה האחרונה מאז הוכרז החרם, באתר נכתב כי "משקיעי יוניליוור הביעו מורת רוח בשנה שעברה כאשר בן אנד ג'ריס סירבה למכור את מוצריה בגדה המערבית - מה שגרם לדרישות להחרים את מותג הגלידה הפופולרי".

כזכור, מדינות רבות בארה"ב הפעילו לאחרונה את חוק החרם שמטיל סנקציות כלכליות כלפיי מי שמחרים את ישראל, כמו כן, המדינות משכו השקעות והחזקות של יוניליוור בשווי של כמעט מיליארד דולר, מה שגרם בין היתר להתרסקות המניה בחצי השנה האחרונה ולאיבוד שווי של 26 מיליארד דולר.

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים במפעל הישראלי, מסר בתגובה: "יוניליוור ממשיכה לברוח מאחריות כחברת אם. במקום לקחת אחריות ולבטל את החרם, יוניליוור מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולהתעלם מהעובדה כי היא הנושאת באחריות הבלעדית של כל החברות בבעלותה – כולל בן אנד ג'ריס העולמית".

"בן אנד גריס ישראל תמשיך להיאבק כנגד החרם הישיר על ירושלים ויו"ש ותשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לגרום ליוניליוור לשאת באחריות המתבקשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר