"מחווה מרגשת" • צפו

הודו: בית הכנסת נקרא על שם ראש עיר ישראלי

מעמד מרגש התרחש היום בכפר ההודי הנידח, בו אין כמעט קליטה, בחנוכת בית הכנסת החדש בכפר, אותו החליטו התושבים לקרוא על שמו של ראש העיר הישראלי • צפו (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מעמד חנוכת בית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

בבית הכנסת שבמדינת מניפור שבהודו, הוחלט לקרוא לבית הכנסת המקומי על שמו של ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, שלטענתם, סייע בהעלאת עולי קהילת המנשה וקליטתם.

רונן פלוט, הוא ככל הנראה ראש העיר החילוני היחיד בעולם שעל שמו קרוי, עוד בחייו, בית כנסת בהודו. שמו מתנוסס החל מהיום (ראשון) באותיות גדולות בעברית ובתרגום להודית, על שלט בניין בית הכנסת החדש "נחלת רונן" שנחנך הבוקר בכפר קנגצופן שבמדינת מניפור.

בית הכנסת הוקם בחודשים האחרונים על ידי ארגון "שבי ישראל" בראשות הרב מיכאל פרוינד לטובת כ-300 היהודים שנותרו בקהילת המנשה בכפר קנגצופן, לאחר שהרוב,- למעלה 1,000 איש, עלו לישראל בשנה האחרונה ונקלטו בנוף הגליל.

יצוין, כי קליטת בני המנשה בנוף הגליל הפכה את העיר לבירת הקהילה בארץ ולמוקד משיכה גם למשפחות עולים ותיקים מכל רחבי הארץ: "דלתה של העיר פתוחה לרווחה לכל בנות ובני המנשה בארץ ובהודו. אני רואה בהגעתה של קהילה איכותית זו ברכה גדולה לעיר ולתושביה. מדובר בתושבים טובים, תורמים, חרוצים וכמעט כולם זוגות צעירים עם ילדים קטנים", אמר ראש העיר פלוט וסיפר כי התאהב בקהילה כשהגיע לקבל את פניהם של העולים בנתב"ג וראה אותם יורדים מהמטוס ובאופן ספונטאני כורעים ברך ומנשקים את אדמת ארץ ישראל תוך שהם קוראים תפילת שמע. "מרגש עד דמעות לראות איך היהודים שמרו על יהדותם בהודו במשך אלפי שנים, הם מכירים את התפילות בעל פה, חובשים כיפה ומקיימים אורח חיים דתי "

טקס חנוכת בית הכנסת "נחלת רונן" התקיים היום בהשתתפות מאות מבני הקהילה היהודית. בשל הקושי בחיבור קו אינטרנט בכפר לא ניתן היה לצפות בטקס בשידור חי. אולם חברי הקהילה צילמו סרטונים ותמונות ושלחו אותם לחתן השמחה לראש העיר ולאנשי שבי ישראל: "זאת מחווה גדולה ומאוד מרגשת", אמר פלוט בתגובה.

"מי היה מאמין שבהודו יקרא בית כנסת על שמי? אני מקווה שבקרוב נוכל להעלות לארץ גם את הקהילה הקטנה שנותרה בכפר ובית הכנסת "נחלת רונן" יישאר מיצג היסטורי שיעיד על הקשר המיוחד של עם ישראל בארץ ובתפוצות. אני לא מכיר עוד מקום שבו ראש עיר שעלה מרוסיה וראש ארגון עלייה שהגיע מארה"ב (מיכאל פרוינד) מביאים ביחד עולים מהודו צאצאים של שבט המנשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר