המודיעין האמריקני חשף

רוסיה תכננה לביים מתקפה - ולפלוש לאוקראינה

רוחות המלחמה המנשבות: כעילה לפתיחה במלחמה בחנו בממשל פוטין ביום הצגה של מתקפה אוקראינית. שחקנים, גופות וגם ציוד הדומה לציוד מערבי הוכן • המודיעין האמריקני חשף במטרה לסכל (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא פוטין (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

רוסיה תכננה לביים סרטון שבו נראית אוקראינה פותחת במתקפה על יעדים ברוסיה או על יעדים במזרח אוקראינה, שבהם מתגוררים רוסים, כדי להשתמש בו כעילה לפתיחה במלחמה נגד אוקראינה. כך נחשף הערב (חמישי) בניו יורק טיימס.

את המידע קיבל ממשל ביידן, אולם גרומים רשמיים בממשל סירבו לפרט כיצד הגיע אליהם המידע ובנוסף לא הציגו כל ראייה למידע. הסיבה: חשיפת הדברים תפגע במקורות שלהם.

"אנחנו לא יודעים בוודאות שזה מה שרוסיה תכננה לבצע", אמר סגן היועץ לביטחון לאומי לסוכנות הידיעות 'רויטרס', "אולם אנחנו כן יודעים שזו אופציה שהם בוחנים". לדבריו, רוסיה תכננה לביים גופות, שחקנים וגם ציוד שיהיה דומה לציוד מערבי של הלוחמים העומדים לצדה של אוקראינה.

בארצות הברית מקווים כי באמצעות הפרסום, התכנית של מוסקבה תסוכל.

הדברים מתרחשים בעוד באוקראינה זועמים על ישראל ועל דברי שר החוץ לפיד בריאיון שהעניק אתמול לרשת זרה. כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בריאיון אמר לפיד כי הוא מעריך שלא תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה. שגריר רוסיה בישראל תקף את לפיד בריאיון ל-N12 ואמר כי "זו בושה שמר לפיד אינו מכיר בכך שמתנהלת במרכזה של אירופה מלחמה מזה כ-8 שנים".

"לצערי הרב, השר מאמץ רטוריקה רוסית מתלהבת ומתעלם מהמסרים המטרידים שמשגרות בעלות בריתה החזקות ביותר של ישראל – ארה"ב, בריטניה ומדינות האיחוד האירופאי – אשר מעריכות כולן כי קיימת סבירות גבוהה שרוסיה תפלוש צבאית לאוקראינה בהיקף נרחב בשבועות הקרובים".

עוד אמר כי הוא "שותף לחששות של ישראל שאם תפרוץ מערכה צבאית בהיקף נרחב באירופה – היא בהחלט תישאר להתמודד לבדה עם האיום האיראני".

במשרד החוץ הישראלי החליטו לזמן לשיחת נזיפה את השגריר בעקבות דבריו נגד ישראל והשר לפיד. כזכור, אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לאלפי חיילים להגיע לאירופה, בעיקר לאיזור פולין וגרמניה, שם יחכו בכוננות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה.

בבית הלבן מסרו בתדרוך לעיתונאים כי המטרה באה בכדי "להראות כי בכל מהלך נגד ברית נאט"ו יביא אותנו לפעול בכדי להגן על בני בריתנו". עוד נאמר בתדרוך כי שליחת הכוחות באה גם כדי "לשלוח מסר לבני בריתנו ולנשיא רוסיה מר פוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר