רוחות מלחמה מנשבות

ביידן קורא לאזרחי ארה"ב לעזוב את אוקראינה

עם סיום פגישתו של נשיא ארה"ב עם קנצלר גרמניה שולץ, אמר ביידן כי יהיה "חכם" לעזוב את אוקראינה בשלב הזה למי שלא חייב להישאר בה • בהמשך פירט על אפשריות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
שולץ וביידן, הלילה (צילום: הבית הלבן)

קרובים למלחמה מתמיד? לאחר פגישתו הערב (שני) עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, אמר נשיא ארה"ב כי יהיה "חכם" לדעתו עבור אזרחי ארצות הברית השוהים באוקראינה - לעזוב אותה אלא אם הם חלק מהצוות הדיפלומטי.

ביידן הוסיף ואיים על פוטין ואמר כי אם יחליט לפלוש לאוקראינה, יביא יחד עם מדינות אירופה לביטול 'נורד סטרים 2', פרוייקט חשוב מאוד לרוסים שאמור להעביר גז טבעי מרוסיה לאירופה.

במענה לטענות על חריקות מצדה של גרמניה, אמר ביידן כי הוא ושאר המדינות החברות בברית נאט"ו מאוחדות נגד כל תוקפנות רוסית.

בתוך כך, מוקדם יותר, התראיין קנצלר גרמניה אולף שולץ לעיתון 'וושינגטון פוסט' והשיב לדברי אוקראינה לפיהם גרמניה "תקעה סכין" בגב האוקראינים, ואמר כי "המציאות חשובה יותר משמועות". עוד אמר שולץ כי "המציאות היא שגרמניה היא שותפת נאט"ו הגדולה ביותר ביבשת אירופה, שאנחנו מחזקים את הכוחות הצבאיים שלנו ללא הרף, שאנחנו שותפה טובה מאוד."

בהמשך, התייחס לכך שבעולם הגחיכו את ה'סיוע' שגרמניה העניקה לאוקראינה - קסדות בלבד. "ראשית, אוקראינה היא שהגישה את הבקשה לשלוח קסדות, ועל כך הגבנו. שנית, ישנם קריטריונים נוקשים של ייצוא שאנו פועלים לפיהם לגבי ייצוא נשק לאזורי משבר. יש המשכיות ארוכה של מגבלות היצוא הגרמני על נשק, שטופלה על ידי הממשלה לשעבר, ויש בזה רק המשכיות".

שולץ סיכם ואמר כי "אם רוסיה תחליט לפלוש לאוקראינה יהיה לכך מחיר כבד מאוד".

בהמשך השבוע צפוי קנצלר גרמניה לעזוב את ארה"ב ולבקר גם בקייב בירת אוקראינה ומשם ימשיך למוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר