נערכים למלחמה

רבה של אומן לתיירים: "לעזוב עד יום רביעי"

הרב יעקב ג'אן, רב העיר אומן שבאוקראינה, קורא לתיירים הנמצאים במדינה לעזוב את אוקראינה עד ליום ד' • לתושבי הקבע ממליץ הרב לצאת לחופשה עד יעבור זעם (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
צבא רוסיה בגבול עם אוקראינה (צילום: צבא רוסיה)

נערכים למלחמת רוסיה-אוקראינה: רב העיר אומן שבאוקראינה, הרב יעקב ג'אן, פרסם עם צאת השבת מכתב עם קריאה לתיירים הנמצאים במדינה לעזוב את אוקראינה עד ליום רביעי. לתושבי הקבע ממליץ הרב לצאת לחופשה עד יעבור זעם.

במכתבו מדגיש הרב ג'אן כי "ההחלטה לא פשוטה", וכותב: "ברור שאין להיכנס לבהילות וטירוף וכמובן גם לא לשאננות". הרב ג'אן כותב כי לאחר התייעצות עם 'דעת תורה' וגורמים נוספים המבינים בנושא הביטחוני הוא הגיע לכלל מסקנה כי: "מי שהוא הינו תייר כאן אז בוודאי עליו לעזוב עד ליום רביעי את אוקראינה.

"ומי שמתגורר כאן עם משפחתו, אם בקל לו ויכול לצאת לחופשה עד יעבור זעם - טוב שכך יעשה. אך אותם אלו שקשה להם או שאינם יכולים לצאת מכל סיבה אחרת - ימתינו עד סוף שבוע לראות כיצד יפול דבר".

מכתבו המלא של הרב ג'אן

יצוין כי ראש הממשלה נפתלי בנט קיים במהלך השבת, באופן חריג, בצל חשש מהסלמה בגבול רוסיה אוקראינה, הערכת מצב והתייעצות באשר לישראלים הנמצאים באוקראינה.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה מטרת הערכת המצב הייתה "להאיץ את ההיערכות להוצאת ישראלים מהמדינה". היום ינחתו בארץ משפחות הנציגים ויצא תגבור קונסולרי על מנת לסייע בטיפול במידת הצורך לפינוי ישראלים ויהודים מאוקראינה.

במקביל, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה בסוף השבוע אזהרה לאזרחי ארה"ב בה קראה שלא לנסוע לאוקראינה בגלל החשש מתקיפה רוסית והן בשל מצב הקורונה במדינה וקראה לאזרחי ארה"ב לעזוב את המדינה באופן מידי.

כזכור, הרוסים מאיימים בפלישה לאוקראינה והם מרכזים כ-140 אלף חיילים בסמוך לגבולות המדינה. לטענת רוסיה האוקראינים תוקפים במזרח אוקראינה בדלנים פרו רוסיים וזו הסיבה לרצונם לפלוש ולהגן עליהם. על פי הערכות המומחים הסיבה האמתית היא מאזן הכוחות באירופה וטענת מוסקבה שנאט"ו עושה שימוש באוקראינה כדי לפגוע בביטחונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר