סערה בפורטוגל

תחקיר אנטישמי בפורטוגל: "כך היהודים עושים כסף"

כותרת שהתפרסמה ביום שישי האחרון בעיתון מרכזי במדינה האירופית מעורר סערה רבה בקהילות היהודיות כשנטען כי היא אנטישמיות; "הקהילה היהודית עושה מיליונים" (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פורטוגל סוערת: כותרת שהתפרסמה בשישי האחרון בעיתון מרכזי במדינה האירופית מעורר סערה רבה בקהילות היהודיות כשנטען לאנטישמיות.

בתחקיר שהתפרסם בעיתון "פובליקו" הפורטוגלי נטען כי "הקהילה היהודית עושה מיליונים מאזרחות פורטוגלית" וכי הקהילה היהודית גורפת הון על חוק שלא נועד לכך.

כזכור, לפני מספר שנים עבר חוק במסגרתו נקבע כי כל אזרח יהודי שהינו צאצא לאחד ממגורשי ספרד, זכאי לקבל דרכון מקומי, הקהילה המקומית קיבלה את הזכות לבחון את הבקשות לאזרחות.

העיתון מאשים את ראשי הקהילה כי הם גורפים על כל אישור שכזה 250 יורו וחברי הקהילה מחזיקים עסקים המתפרנסים מתעשייה זו, עוד נטען כי ב-2019 השיגה הקהילה באמצעות הכסף תקציבים למוזיאון חדש ומלון. בכתבה מואשמים בכירים בקהילה, "החוק התחיל כמחווה של רצון טוב - והפך למפעל לייצור רווחים אישיים", נטען בתחקיר,

לטענת הכותבים, הקהילה היהודית לפני עשור הייתה ענייה ודלה באמצעים ורק בזכות החוק התעשרה. כאמור, התחקיר עורר זעם רב בקהילה היהודית המקומית, ונטען כי הוא אנטישמי ונכתב על מנת לפגוע ביהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר