סיבה למלחמה?

רוסיה: חיסלנו מסתננים; אוקראינה: פייק ניוז

צבא רוסיה ירה למוות בחמישה אוקראינים, לטענתם, מדובר במסתננים שניסו לחדור לרוסיה, אך בקייב הכחישו, כי מדובר במסתננים • רה"מ הבריטי: התוכנית לפלישה כבר החלה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכוחות פרוסים בגבול (צילום: שאטרסטוק)

חמישה אוקראינים נהרגו היום (שני) בגבול רוסיה אוקראינה, והחשש במדינות המערב, כי החיסול נועד להצדיק פלישה של רוסיה לאוקראינה.

בצבא רוסיה טענו לפני שעה קלה, כי הם חיסלו חמישה אוקראיניים - באזור הגבול ברוסטוב, שניסו להסתנן לרוסיה דרך הגבול, וניסו לבצע פעולות חבלה נגד רוסיה.

באוקראינה הכחישו את דבר צבא רוסיה, כי מדובר בניסיון הסתננות, וטענו כי מדובר בפייק ניוז וכי בכך רוסיה מנסה להצדיק פלישה בקרוב לאוקראינה.

במדינות המערב כבר הזהירו לפני מספר ימים, כי רוסיה מנסה לביים תקיפות מהצד האוקראיני, כדי להצדיק בעתיד פלישה, בקייב טענו עוד, כי הם אינם מחזיקים כלל חיילים באזור הגבול ברוסטוב.

יצוין, כי ב'דאונינג 10' (המעון הרשמי של ראש ממשלת בריטניה) אומרים: "התכנית של פוטין לפלוש לאוקראינה 'כבר החלה'.

נשיא רוסיה פוטין, אמר לאחר ישיבה עם מועצת הביטחון של רוסיה: "רוסיה עשתה את הכל בכדי לפתור את המחלוקות בדרכי שלום. למרות זאת, אוקראינה ניהלה פעולות צבאיות בשטחים הללו (שטחי הבדלנים), השימוש של המערב באוקראינה לנגח את רוסיה הוא מסוכן".

על סיכויי הקבלה של אוקראינה לנאט"ו, אמר הנשיא פוטין: "לא מקובל שמדינה כלשהי תבנה את ביטחונה על חשבון מדינות אחרות. הכדור נמצא כעת במגרש של ארה"ב".

בתוך כך, ראש הבדלנים בדונייצק, הגיש בקשה רשמית לנשיא רוסיה פוטין להכרה במחוז בו הוא שולט, כמדינה עצמאית בתוך אוקראינה. פוטין השיב על זה ואמר: "צריכים לשקול את זה".

כזכור, הלילה (שני), הסכימו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו להיפגש לוועידת פסגה בעניין המתיחות סביב אוקראינה, בתיווכו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שיזם את המהלך. כך הודיע תחילה ארמון האליזה, ובהמשך הבית הלבן אישר את המהלך.

בהודעת צרפת נכתב, כי המנהיגים הסכימו למפגש פסגה משולש שייתקיים כמובן רק אם רוסיה לא תפלוש עד אז לאוקראינה. על פי ההודעה המפגש יעסוק בביטחון וביציבות האסטרטגית באירופה.

ההכנות לקראת הפגישה יחלו כבר השבוע במפגש בין מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. עוד נמסר, כי הפסגה תתרחב בהמשך כך שתכלול גם מנהיגים אחרים.

"ארה"ב מתחייבת להמשיך בדיפלומטיה, כל עוד לא תהיה פלישה", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי והוסיפה, "נכון לעכשיו, נראה שרוסיה ממשיכה בהכנות לתקיפה בקנה מידה גדול על אוקראינה בקרוב מאוד. ארה"ב מוכנה להגיב בחומרה אם רוסיה תבחר במלחמה במקום".

עוד נמסר, כי ביום חמישי הקרוב ישתתף ביידן בישיבה מקוונת עם מנהיגי ה-G7 בנושא המתיחות בין מוסקבה לקייב, כשברקע האמריקנים מכינים גם רשימת סנקציות כבדות כנגד הרוסים במידה ויפלשו לאוקראינה. הסנקציות כוללות איסור ביצוע עסקאות עבור הבנקים הגדולים ברוסיה, מה שיפגע באופן חמור במיוחד בכלכלה הרוסית ובעשיריה.

בינתיים המתיחות בגבול עצומה לאור חילופי האש הרבים בין הבדלנים הרוסים לבין הצבא האוקראיני והעובדה שהרוסים החליט להאריך את ה"תרגיל" הצבאי עם בלארוס, מה שמאפשר להם להותיר עשרות אלפי חיילים וכוחות צבאיים בגבול האוקראיני.

חברת הלוויינים האמריקנית Maxar הודיעה הלילה, כי על פי תמונות הלוויין שלה, רוסיה פרסה עוד חיילים וציוד משוריין סמוך לגבול עם אוקראינה. "פעילות חדשה זו מסמלת שינוי בדפוס פריסת הכוחות שנצפה בעבר, וזה מעיד על מוכנות צבאית מוגברת", נמסר מהחברה, מה שמאושש את החשש האמריקני כי הרוסים אכן מתכוונים לפלוש בסופו של דבר לשטחה של אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר