"תחילתה של פלישה"

הנשיא ביידן הטיל סנקציות ראשונות על רוסיה

לאחר שהנשיא הרוסי פוטין הודיע כי יכיר בעצמאות המחוזות הבדלניים באוקראינה ויספח אותם לרוסיה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע על הטלת סנקציות ראשונות על רוסיה (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הנשיא ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות ההתפתחויות ברוסיה, ואחרי שהנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי יכיר בעצמאות המחוזות הבדלניים באוקראינה ויספח אותם לרוסיה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשא הערב (שלישי) הצהרה בה הודיע על "הטלת סנקציות" ראשונות והעביר מזר אזהרה לפוטין.

"אתמול פוטין הכיר בבדלנים כמדינות עצמאיות", פתח הנשיא את דבריו, "היום הוא שולח כוחות לאיזורים בהם הכיר, זאת ההתחלה של הפלישה האוקראינית".

"מדובר בהפרות חמורות של החוק הבינלאומי", הזהיר והוסיף: "היום אני מכריז על הסנקציות הראשונות, נמשיך להטיל עוד כאלה אם רוסיה תמשיך", הסנקציות המדוברות אוסרות על נתינת כספים מהמערב לרוסיה, אלו סנקציות קלות ולא משמעותיות שככל הנראה לא יניאו את פוטין מהפלישה.

"אין לנו כוונה להילחם ברוסיה", הדגיש, אך "נטיל סנקציות שירחיקו את רוסיה מכל מימון מערבי, הגנה על החירות גובה מחיר - נוודא שהעימות הזה יפגע בכלכלה הרוסית, לא בשלנו". לסיום אמר כי "אנחנו ובני בריתנו פתוחים לדיפלומטיה - אם הרוסים יהיו רציניים".

לפי הדיווח בסוכנות 'רויטרס', הקרמלין מסר בתגובה כי לא צפו בנאום ביידן שכן "פוטין נמצא בפגישות עבודה".

מוקדם יותר היום, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון הכריז כי "בריטניה עומדת להטיל סנקציות על חמישה בנקים רוסיים ועל שלושה אנשים רוסיים 'עשירים במיוחד'". בהמשך נאומו אמר כי "הנחישות של בריטניה להגן על בעלות ברית נאט"ו היא מוחלטת ובלתי ניתנת להזזה" וכי "היוזמה של פוטין נגד אוקראינה חייבת להיכשל, ונוודא שהוא ייכשל".

כזכור, אמש הכריז נשיא רוסיה פוטין כי הוא מכיר במחוזות בהם שולטים המורדים כמדינות עצמאיות. המשמעות של הכרה רוסית במדינות היא שרוסיה תוכל להזרים כוחות צבא בכדי להגיע לפלישה ממשית לשטחה של אוקראינה.

שעות לאחר ההכרזה, הורה פוטין לצבא רוסיה להיכנס לשטחה של אוקראינה באיזורים הכבושים בידי המורדים - זאת כדי לבצע "פעולות שלום".

במהלך הנאום שנשא נשיא רוסיה, טען פוטין כי "אוקראינה המודרנית נוצרה לחלוטין על ידי רוסיה. לנין ושותפיו יצרו את אוקראינה המודרנית על ידי הפרדת השטח מרוסיה".

עוד טען כי "אוקראינה כיום היא מושבה של המערב שנשלטת בידי ממשלת בובות". בהמשך גם טען כי "כל הספרים ברוסית מוסרים ממדפי הספריות באוקראינה", בהמשך הסביר כי הסיבה שהוא מתנגד לברית מדינות נאט"ו היא כי "רוסיה היא האויבת מספר 1 של נאט"ו, לכן היא רוצה דריסת רגל באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר