מלחמת רוסיה-אוקראינה • צפו

"בחמש בבוקר כל הבית רעד"; ריאיון מלחמה מאוקראינה

בראיון ל'כיכר השבת' מכפר אנטבקה הסמוך לקייב, מדווח שליח חב"ד בקייב, הרב יוסף אסמן, על האירועים ועל התחושות בקרב היהודים; "שומעים פיצוצים ומטוסים, סוג של פאניקה" (VOD)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: אולפן כיכר השבת)

הבוקר (חמישי) כוחות רוסיה פלשו לאוקראינה בהפגזות ארטילריה חי''ר ואמצעים נוספים, על פי ההערכות, יש כ-8,000 יהודים שנמצאים כעת באוקראינה, חלקם תושבי המקום.

בראיון ל'כיכר השבת' מכפר אנטבקה שסמוך לקייב מדווח שליח חב"ד בקייב, הרב יוסף אסמן, על האירועים ועל התחושות בקרב היהודים באוקראינה.

"בשעה חמש בבוקר כל הבית שלי רעד, גם הבתים הסמוכים רעדו, לקול ההפגזות", סיפר הרב יוסף, "קיבלנו את ההודעה שהתחילו הפגזות והתחילה המלחמה".

"יש סוג של פאניקה בציבור, שומעים טילים מתפוצצים ומטוסים טסים, כשפותחים את החדשות רואים שאוקראינה הפילה לרוסיה מסוקים, מטוסים וטנקים ויש הרוגים, מנסים להרגיע את הציבור ומקווים שהכול יעבור בשלום".

צפו בראיון המלא

כזכור, המבצע הרוסי נמצא בעיצומו ומנהיגי מדינות העולם מגנים בכל תוקף, בצבא האוקראיני מדווחים על כ-40 הרוגים. בעיר אודסה דווח כי 18 חיילים נהרגו מאש הרוסים. בנוסף, שתי אוניות של הצבא הרוסי נפגעו כתוצאה מירי של צבא אוקראינה.

בתוך כך, מטוס תובלה אוקראיני הופל על ידי צבא רוסיה. על פי דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה, 14 בני אדם היו על המטוס, מתוכם לפחות חמישה נהרגו.

הנשיא פוטין הודיע כי ה'מבצע הצבאי' יתמקד בעיקר בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. פוטין איים על העולם שלא להתערב במלחמה ואמר כי "כל התערבות תוביל להשלכות שטרם נראו". הנשיא הרוסי קרא לחיילי צבא אוקראינה "להניח את הנשקים ולחזור הביתה", והסביר כי המבצע נועד ל'הגנה עצמית'. לדבריו: "הנסיבות דורשות פעולה נחרצת מצד רוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר