"נשק יום הדין"

ארה"ב ו'האיחוד האירופי': בנקים רוסיים ייחסמו מ"SWIFT"

ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות במערב שלפו את הסנקציה הקשה ביותר נגד רוסיה, המכונה "נשק יום הדין" - ניתוק חלקי של רוסיה ממערכת "SWIFT"; הלילה, ילד בן 6 נהרג בחילופי אש (עולם)

משוריינים של צבא אוקראינה (צילום: שאטרסטוק)

המלחה באירופה - היום הרביעי: ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות במערב שלפו הלילה (ראשון) את הסנקציה הקשה ביותר נגד רוסיה, המכונה "נשק יום הדין".

אחרי שהחליטו על סנקציות אישיות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיעו המדינות על ניתוק חלקי של רוסיה ממערכת "SWIFT" המערכת העולמית להעברת כספים. מדובר בניתוק של בנקים רוסיים עליהם הוטלו בעבר סנקציות. בנוסף, התחייבו ראשי המדינות להטיל הגבלות על הבנק הרוסי המרכזי.

במשך ימים ארוכים הפעיל ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לחץ כבד על העולם לנתק את רוסיה מהמערכת. הגרמנים התנגדו אך הלחץ נשא פרי וההחלטה התקבלה.

בהצהרה משותפת נמסר כי "אנו, מנהיגי האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה וארה"ב מגנים את מלחמת ההתקפות של פוטין על האומה והעם הריבוני של אוקראינה. אנו עומדים לצד ממשלת אוקראינה והעם האוקראיני במאמציהם ההרואיים להתנגד לפלישה של רוסיה. המלחמה של רוסיה מייצגת התקפה על כללים ונורמות בינלאומיות בסיסיות ששררו מאז מלחמת העולם השנייה, ועליהם אנו מחויבים להגן. אנו נטיל על רוסיה דין וחשבון ונבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי עבור פוטין".

המדינות ציינו כי עד כה הטילו "צעדים חמורים" על מוסדות רוסים, בנקים ואדריכלי המלחמה, כולל הנשיא פוטין. "אנו מתחייבים לנקוט באמצעים הבאים: ראשית, אנו מתחייבים להבטיח שהבנקים הרוסיים הנבחרים יוסרו ממערכת SWIFT. זה יבטיח שהבנקים הללו יהיו מנותקים מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ויפגעו ביכולתם לפעול בעולם".

עוד התחייבו המנהיגים, "להטיל אמצעים מגבילים שימנעו מהבנק המרכזי הרוסי לפרוס את הרזרבות הבינלאומיות שלו בדרכים שיערערו את השפעת הסנקציות שלנו", וכן הם התחייבו לפעול נגד האנשים והרשויות שיתמכו במלחמה באוקראינה. בנוסף הם הבטיחו לנקוט בצעדים נגד עשירי רוסיה ולמנוע מהם גישה למערכות הפיננסיות.

המדינות התחייבו להקים "כוח משימה טרנס-אטלנטי, שיבטיח יישום יעיל של הסנקציות הפיננסיות" שהוטלו על רוסיה, על ידי זיהוי והקפאת הנכסים של יחידים וחברות שהוטלו עליהם סנקציות.

עוד נכתב כי "אנו נתקשר עם ממשלות אחרות ונפעל לאיתור ולשבש תנועה של רווחים שהושגו בצורה לא נכונה, ולמנוע מאנשים אלה את היכולת להסתיר את נכסיהם בתחומי שיפוט ברחבי העולם".

במהלך הלילה נשמעו פיצוצים עזים ליד קייב. לפי הדיווחים באוקראינה, אחד המוקדים היה סמוך לנמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני. בנוסף, גם מאגר נפט גדול נפגע בהתקפות ובמקום הוצתה אש גדולה.

לשכתו של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, עדכנה במהלך הלילה כי כוחות רוסיים פוצצו צינור גז בחרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, והמליצה לאנשים לכסות את החלונות בבד לח כדי למנוע "קטסטרופה סביבתית".

בית חולים מקומי דיווח כי ילד בן 6 נהרג בחילופי אש כבדים במערב קייב וחמישה בני אדם נוספים נפצעו. לפי הדיווח ב-CNN, בין הפצועים שני נערים ושלושה מבוגרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר