הבאות בתור?

המדינות הלטביות פוחדות מפלישה וסומכות על המערב

במדינה הלטביות הגובלות עם רוסיה ובלארוס חוששים כי פוטין ירצה לכבוש אותן מייד אחרי כיבוש אוקראינה. יחד עם זאת, אחת ממנהיגות המדינות אומרת: "סומכים על נאט"ו" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנק של נאט"ו (צילום: shutterstock)

למרות האמונה במערב כי פוטין לא יעז לפלוש לאוקראינה, הוא בכל זאת עשה זאת. בצל הפלישה, במדינות הבלטיות - ליטא, לטביה ואסטוניה, קיים חשש כי אם פוטין אכן יצליח לכבוש את אוקראינה - פוטין צפוי לכבוש גם אותן.

הסיבה העיקרית שבמדינות אלו חוששים מפלישה באה בשל העובדה כי הנשיא פוטין התבטא לא אחת נגדן, כמדינות ברית מועצות לשעבר, שהחליטו להצטרף לברית המערבית הצבאית - ברית נאט"ו.

בנוסף, החשש גדל עוד יותר אחרי ההחלטה של המערב ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלא להתערב במלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

לצד זאת, חשוב לציין כי מצבן של מדינות אלו טוב יותר, מכיוון שהן חברות בברית נאט"ו, ועל פי סעיף 5 באמנה, מדינה שחברה בברית - ומתקפת, על כל המדינות החברות להתערב צבאית.

מוקדם יותר היום (שני) התראיינה ראש ממשלת ליטא ל'וושינגטון פוסט' ואמרה כי "אין לי שום סיבה שלא לסמוך על סעיף 5 באמנה. אני בטוחה שאם פוטין יחליט לתקוף אותנו - המערב יתערב".

עוד אמרה ראש הממשלה אינגרידה סימוניטה, כי "נראה שפוטין ביצע מספר חישובים שגויים, כולל הערכה שגויה כי מדינות נאט"ו לא יסייעו כמעט לאוקראינה".

עוד אמרה כי "פוטין חי במציאות אחרת. מציאות מקבילה של שאפתנות אימפריאלית". על דברי טראמפ אמרה "מה שפוטין עושה זה רצח ולא שום דבר אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר