בבכי תמרורים • צפו

בני 7 נעצרו; אזרחי רוסיה יצאו למחות ודוכאו

בצל המלחמה הקשה באוקראינה, אזרחים רוסיים רבים הביעו את חוסר שביעות רצונם ממהלכי פוטין ויצאו למחות, בקרמלין ראו זאת בעין פחות יפה ועד כה נעצרו כ-7,500 מוחים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ילדים עצורים ברוסיה (צילום: 27א וידיאו מתוך: Думинг Туп Анк Морпор)

המחאה ברוסיה צוברת תאוצה, בצל המלחמה הקשה באוקראינה, אזרחים רוסיים רבים בוחרים להביע את חוסר שביעות רצונם ממהלכי פוטין ויצאו למחות, בקרמלין ראו זאת בעין פחות יפה.

מנהיג האופוזיציה הכלוא, אלכסיי נבלני קרא אמש (רביעי) לאזרחי רוסיה לצאת ולמחות, הוא ביקש כי יצאו להפגין מדי יום בשעה 19:00 נגד פעילות רוסיה. על פי דיווחים של ארגונים שעוקבים אחרי המעצרים, עד כה נעצרו בהפגנות הלא חוקיות מעל ל-7,500 עצורים, ביניהם גם ילדים.

אחד המעצרים שעורר רעש רב היה של הפעילה הרוסית, ילנה אוסיפובה, ילנה בת ה-77 נעצרה בסנט פטרבורג, היא שרדה את המצור על לניגרד (שמה הקודם של העיר סנט פטרבורג) במהלך מלחמת העולם השנייה, בתיעודים נראים חיילים לוקחים אותה למעצר כשהיא אוחזת בשלט בו נכתב "חייל, זרוק את נשקך והפוך לגיבור אמיתי!".

בתיעודים מזעזעים אחרים נראים ארבעה ילדים בני 7 עד 11 כלואים במעצר כשהם בוכים, הילדים נעצרו לאחר שהוריהם הגיעו עימם להפגנה, אחד מהם נראה מחזיק בשלט "לא למלחמה". באחד התיעודים נראה ילד במעצר בוכה כשאימו מנסה להרגיעו מבעד לסורגים ולהסביר לו כי "הם רוצים שפחות אנשים יתאספו ויאמרו שהם נגד המלחמה".

כחלק ממלחמת הדיס-אינפורמציה והרצון ליצור מצג ניצחון, הממשל הרוסי מעלים מידע על המלחמה, רק אתמול הותר רשמית לפירסום במדינה כי ישנם 500 חיילים רוסיים הרוגים - מספר שעל פי ההערכות נמוך בהרבה מהמספר האמיתי.

עם זאת, למרות המלחמה, מאות ההרוגים והמכה הכלכלית הקשה הניחתת על אזרחי רוסיה, על פי הבדיקות, התמיכה בנשיא פוטין ממשיכה להיות גבוהה במיוחד.

• בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר