העיר מוריפול תחת מצור | כל העדכונים

באמצע המשא ומתן: רוסיה תקפה בצ'רנייב והרגה עשרות

אחרי כמה ימים של נתק, השיחות בין רוסיה לאוקראינה בתחדשו. במשרד הפנים באוקראינה מדווחים כי 22 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית על העיר צ'רנייב • העיר מוריפול תחת מצור רוסי כבד (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משטרת אוקראינה)

אחרי שצבא רוסיה הצליח אתמול בערב (רביעי) לכבוש את עיר הנמל חרסון, הבוקר המצור על העיר מוריפול מתחזק. בעיר טוענים כי רוסיה ניתקה את העיר מאספקת מים, חשמל וחימום.

בעירייה אמרו כי "רוסיה עושה עלינו מצור ומונעת אספקת אוכל. בדיוק כמו שהיה במצור על לנינגרד". בהודעת העירייה נכתב כי "במכוון, במשך שבעה ימים, הרוסים הורסים את התשתית הקריטיות של חיי העיר. אין לנו אור, מים או חשמל". עוד טענו: "זהו רצח עם של העם האוקראיני".

על פי דיווחים ברחבי העולם, אוקראינה נכנעה וביטלה את האולטימטום לפיו לא תשב למשא ומתן תחת אש. בקרוב אמורים לשבת נציגי שתי המדינות ולדון באפשרות להפסקת אש.

באוקראינה אומרים כי דרישת הסף הראשונית תהיה כי רוסיה תחויב לאפשר לכוחות החירום לחלץ פצועים וכן להביא מזון בסיסי לערים.

בתוך כך, בין רוסיה לאוקראינה מתנהל גם קרב גרסאות לגבי מספר המתים מאז הפלישה. בעוד שצבא רוסיה הודה כי נהרגו לו 498 חיילים, באוקראינה טוענים למספר גבוהה בהרבה - מעל 9,000.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר מוקדם יותר היום כי "האמריקאים מכתיבים לגרמנים מה טוב יותר עבור ביטחונם. ארצות הברית מנסה לכפות על אירופה ועלינו את ההשקפה שלהם."

עוד אמר כי "בדיוק כמו שלאמריקנים יש עכשיו שאיפה לשלוט באירופה, כך הייתה שאיפה דומה גם לנפוליאון ולאדולף היטלר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ערך אחר הצהריים שיחת טלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השיחה הוגדרה על ידי אנשי מקרון כשיחה 'מתוחה', וכי היא ארכה במשך כשעה וחצי. מקרון אמר לפוטין כי הוא עושה "טעות גדולה".

עוד אמר מקרון לפוטין כי הוא שם את עצמו באשליות לגבי גורלו של הממשל בקייב, ובטווח הארוך המלחמה תעלה מחיר יקר מאוד לרוסיה.

מקרון אמר לפוטין: "אתה משקר לעצמך. זה יעלה למדינה שלך ביוקר, המדינה שלך בסופו של דבר תהיה מבודדת, נחלשת ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד".

מנגד, פוטין טען בפני מקרון כי הוא מעוניין להשיג נטרול מנשק אוקראיני, בין אם הדיפלומטיה ובין אם במלחמה: "רוסיה מתכוונת להמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד חמושים וקבוצות חמושות לאומניות. הניסיונות להאט את השיחות יובילו רק לדרישות נוספות של קייב על מדינה שלנו".

בעיריית וילנה, בירתה של ליטא, הוחלט לשנות את שם הרחוב בו נמצאת השגרירות הרוסית ל'רחוב גיבורי אוקראינה'.

הדבר מחייב את אנשי השגרירות לשנות את כרטיסי הביקור של השגרירות לשם הכתובת החדשה - שגרירות רוסיה בליטא, גיבורי אוקראינה 2.

ראש העיר עקץ את השגרירות וקרא להם לשנות במהירות את הכתובת "אני לא בטוח שהדואר יידע אם תרשמו את הכתובת הישנה".

לאחר כבישת העיר חרסון בשלמותה, דיווחים אוקראיניים מלמדים, כי במהלך הלילה נשמעו לפחות ארבעה פיצוצים חזקים בבירה - קייב, כאשר תיעודים ברשת מראים כדורי אש שהתפוצצו בלב הבירה האוקראינית.

ברוסיה הגיבו ואמרו, כי הצבא הרוסי, יאפשר לתושבי הבירה קייב לעזוב את העיר המופגזת. בהצהרה שמסר דובר משרד ההגנה הרוסי, הוא אמר, כי הצבא הרוסי לא ישים מכשולים בפני אוכלסייה אזרחית שתרצה לעזוב את העיר לכיוון ווסילקוב.

בתוך כך, הנשיא האוקראיני עסוק גם במלחמה פסיכולוגית ובפוסט שפרסם ברשתות החברתיות הוא הסביר שהם שברו את תוכניות הצבא הרוסית לכבוש את אוקראינה בתוך שבוע. "חיילים רוסיים שנלקחו בשבי אמרו שהם לא יודעים מה הם עושים כאן. הלוחמים הם ילדים מבולבלים הם לא חיילים של 'מעצמת על'", כתב זלנסקי בעוקצנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר