מלחמה באירופה

פוטין במסר לעולם: 'הסנקציות נגד רוסיה - הכרזת מלחמה'

הרוסים הודיעו על הפסקת אש בערים מרכזיות וקרסה בתוך שעות • הנשיא ולדמיר פוטין מאיים על העולם וטוען כי הסנקציות על רוסיה - כמו הכרזת מלחמה • זלנסקי במתקפה נגד נאט"ו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פוטין לצד ההריסות באוקראינה (צילום: shutterstock, משטרת אוקראינה)

נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, הגיב היום (שבת) לסנקציות הכלכליות שהעולם מטיל על מדינתו ואיים כי הסנקציות הן כמו הכרזת מלחמה. בינתיים, הפסקת אש עליה הכריזה רוסיה - קרסה בתוך שעות.

עם צאת השבת הודיע דובר הקרמלין כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, נחת היום במוסקבה ונפגש בשעות אלו עם הנשיא פוטין במעונו בקרמלין.

בנאום ששודר בטלוויזיה הרוסית, אמר הנשיא פוטין: "הכול מתקדם כמתוכנן באוקראינה והצבא הרוסי יגשים את מטרותיו כחלק מהמבצע הצבאי המיוחד. הסנקציות המערביות על רוסיה דומות להכרזת מלחמה. רוסיה רוצה את אוקראינה מפורזת, ניטראלית ונקייה מנאציזם,.

לדבריו: "במקרה של תוקפנות קיצונית בתוך רוסיה יונהג משטר צבאי. לא הגענו למצב הזה ואני מקווה שלא נגיע". פוטין איים: "כל ניסיון של מדינה אחרת לייצר אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה ייתפס כמעורבות ישירה בפעילות צבאית".

מנגד, נשיא אוקראינה, ולדומיר זלנסקי, תקף את נאט"ו שבחרה שלא להכריז על שמי אוקראינה כאזור 'ללא טיסות'. בדברים שכתב בפייסבוק, תקף זלנסקי: "אנו מאמינים שמדינות נאט"ו יצרו נרטיב לפיו סגירת השמיים מעל אוקראינה תעורר את התוקפנות הישירה של רוסיה נגד נאט"ו. זו היפנוזה עצמית של אלה שהם חלשים, חסרי ביטחון מבפנים - למרות העובדה שיש להם נשק חזק פי כמה מאיתנו".

מאוחר יותר נשא הנשיא האוקראיני נאום תקחף בו האשים: "כל האנשים שימותו מהיום הזה ימותו גם בגללכם, בגלל חולשתכם, בגלל חוסר האחדות שלכם".

בתוך כך, בשעות הבוקר הודיעה רוסיה על הפסקת אש הומניטרית בערים מריופול וולנוואחה, שם התנהלו קרבות קשים. אך שעות קלות לאחר מכן, האוקראינים דיווחו כי האש חודשה והפסקת האש קרסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר