זלנסקי במתקפה

שדה תעופה ליד אומן הופגז ונמחק

רוסיה ממשיכה בהפגזות, והיום בצהריים, על פי דיווחים באוקראינה, הצליחו הרוסים להרוס כליל את נמל התעופה ויניצה הסמוך לעיר אומן •הנשיא זלנסקי קרא בסרטון לסגור את שמי אוקראינה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ציעוד הפגזת נמל התעופה (צילום: 27 א)

בסרטון שפרסם היום בצהריים (ראשון) נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, קרא הנשיא למדינות ברית נאט"ו להכריז על שמי אוקראינה כאסורים לטיסה - זאת למרות סירובה של נאט"ו להכריז הכרזה כזו.

בקשתו של זלנסקי מגיעה לאחר שטען בסרטון שפרסם כי חיל האוויר הרוסי הפגיז מהאוויר את נמל התעופה הבין לאומי בעיר ויניציה הסמוך לעיר אומן.

זלנסקי על הפגזת שדה התעופה

לטענת זלנסקי, נמל התעופה הושמד "צבא רוסיה שיגר 8 טילים אל עבר שדה התעופה בויניצה, והרס את שדה התעופה כליל".

בנאט"ו סירבו בשבוע שעבר להכריז על שמי אוקראינה כאסורים לטיסה, שכן אם רוסיה הייתה מפרה את האיסור, נאט"ו הייתה צריכה להתערב למעשה ולבצע ירי אל עבר המטוסים הרוסיים.

תיעוד משדה התעופה שנמחק

מוקדם יותר היום פרסם משרד ההגנה הבריטי מפה מעודכנת של נתוני הפלישה הרוסית לשטח אוקראינה, בה נראים השטחים בהם רוסיה שולטת (במפה - מסומן באדום)

בתוך כך, בכיכר מנז', מהכיכרות המפורסמים במוסקבה, נעצרו מעל 1,000 מפגינים שמחו נגד החלטתו של הנשיא פוטין לפלוש לאוקראינה.

גל המעצרים מגיע ברקע העברת חוק הפייק ניוז במדינה, לפיו מי שיטען כי רוסיה פלשה לאוקראינה, ולא מבצעת 'מבצע מיוחד', ייאלץ לרצות עונש מאסר של עד 15 שנים.

על פי נתוני הצבא האוקראיני, מאז הפלישה נהרגו יותר מ-11 אלף חיילים, בזמן שברוסיה טוענים כי איבדו פחות מ-500 חיילים.

בנוסף, טוענים באוקראינה כי 285 טנקים, 44 מטוסי קרב, 48 מסוקי קרב, 109 מערכות ארטילריה ו-21 אמצעי הגנה אווירית הושמדו.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר