היום ה-12 למלחמה • עדכונים

חוסר ההתקדמות בקרבות: רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים

באוקראינה מזהירים כי כוחות צבא רוסיה פורסים כוחות לקראת ההסתערות הכוללת על קייב • הנשיא זלנסקי : "לא תהיה מחילה" • דיווחים על שכירי חרב סורים שגויסו בידי צבא רוסיה להילחם (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזות באוקראינה (צילום: לפי סעיף 27א)

היום ה-12 למלחמה: במהלך הלילה ההפגזות הרוסיות על מדינת אוקראינה נמשכו. הלילה הופגזה בין היתר באופן כבד העיר מיקולייב, בדרום המדינה.

יחד עם זאת, בפנטגון העריך כי לא ניכר כל שינוי בפריסת הכוחות באוקראינה ושצבא רוסיה עדיין מנסה לכתר את הערים קייב, חרקיב וצ'רניהיב.

באוקראינה הזהירו הלילה כי הכוחות הרוסיים מתכוננים להסתערות מסיבית על הבירה קייב ומכינה את כוחותיה למתקפה כוללת על העיר.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הצהיר הלילה, בסרטון שפרסם ב'פייסבוק' שלו כי על הפגיעה הרוסית באזרחים "לא תהיה מחילה". לדבריו, אלו שיבצעו אותה "יצטרכו לתת את הדין".

בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" דווח הלילה (בין ראשון לשני), בשם גורמים אמריקנים, כי שכירי חרב סורים שמתמחים בלחימה בשטח בנוי גויסו בידי הצבא הרוסי למלחמה באוקראינה. מספרם אינו ידוע.

ברקע נמשכים כל העת המאמצים הדיפלומטים בניסיון להביא לפתרון דיפלומטי למצב. בשיחה שנערכה אמש בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא צרפת עמנואל מקרון אמר פוטין כי "ישיג את מטרותיו באוקראינה, בין אם באמצעות משא ומתן - ובין אם באמצעות מלחמה". כך נמסר מארמון האליזה.

המנהיגים שוחחו בטלפון שיחה ארוכה במיוחד במשך כשעה ו-45 דקות. עוד נמסר כי "מקרון חש שפוטין נחוש מאוד להשיג את מטרותיו, בהן נטרול אוקראינה מנשקה והכרה בעצמאות חצי האי קרים וחבל דונבאס". על פי ההודעה הצרפתית, נשיא רוסיה הכחיש בשיחה כי צבאו תוקף אוכלוסייה אזרחית באופן מכוון אם כי ברור כבר כי ישנם לא מעט הרוגים אוקראינים בקרב האזרחים.

מקרון אמר: "דיברתי עם הנשיא פוטין ולאחר מכן עם הנשיא זלנסקי. אנחנו שואפים לשמור על שלמותם של תחנות הכח הגרעיניות-אזרחיות של אוקראינה, בנוסף לדרישות נוספות מרוסיה: הפסקת אש והגנה על אזרחים".

פוטין שוחח בטלפון הערב שוב עם ראש הממשלה נפתלי בנט. כך הודיע הקרמלין, שהוסיף כי השניים שוחחו על "המבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה, וכי הם דנו במגעיו של בנט עם מנהיגיהן של כמה מדינות.

כזכור בנט נועד בתחילת השבוע במוסקבה עם פוטין, בפגישה שארכה כשלוש שעות. אתמול שוחח בנט עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפעם השלישית תוך יממה בניסיון להביא להתקדמות במו"מ.

על פי ארגון OVD-Info, העוקב אחר ההפגנות ברוסיה נגד המלחמה באוקראינה, לפחות 4,366 בני אדם נעצרו אתמול במהלך הפגנות שהתרחשו ב-56 ערים ברחבי המדינה. מוקדם יותר דיווח משרד הפנים הרוסי כי כ-3,500 מפגינים נעצרו - מהם 1,700 במוסקבה, 750 בסנט פטרבורג ו-1,061 בערים אחרות.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר