אוקראינה כובשת שטחים בחזרה

ראש עיר נהרג • פוטין מבטיח: "לא אשלח עוד חיילי חובה"

בזמן שצבא רוסיה מתקדם לאיטו, בצבא אוקראינה הצליחו לכבוש מחדש את העיר צ'והוייב • על פי דיווחים באוקראינה, ראש עירייה הסמוכה לקייב הבירה, נהרג לאחר שנפגע מאש רוסית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד הפנים של אוקראינה, שאטרסטוק)

על פי דיווחים באוקראינה, ראש עיריית הוסטמל הסמוכה לקייב, נהרג היום (שני) במהלך חלוקת אוכל. ראש העיר נהרג כתוצאה מהפגזה רוסית.

בתוך כך, צבא אוקראינה הצליח להחזיר לשליטתו את העיר צ'והויב שמחוז חרקיב, ואת שדה התעופה במיקולאייב שנכבש לפני כמה ימים.

מוקדם יותר הערב, שר החוץ האוקראיני קליובה מתח ביקורת חריפה הערב (שני) נגד ישראל וחברת התעופה 'אל על'. בציוץ שפרסם ביקר את העובדה שבאל על מאפשרים לשלם באמצעי תשלום רוסי, וכתב כי "יש המעדיפים להרוויח כסף ספוג בדם אוקראיני..." עוד כתב כי השארת אמצעי התשלום הזה הוא "לא מוסרי ומכה ליחסי אוקראינה-ישראל."

קודם לכן כינסו מנהיגי קנדה, הולנד ובריטניה מסיבת עיתונאים בה הכריז ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו על סנקציות נגד עשרה אוליגרכים המקורבים לממשל פוטין.

בצל הדרישה באוקראינה להטיל סנקציות על שוק הנפט הרוסי אמר ראש ממשלת הולנד מארק רוטה כי הוא לא רוצה בשלב זה להטיל סנקציה כזו על רוסיה: "אנחנו צריכים לוודא שתהיה לנו עצמאות אנרגטית מרוסיה לפני שאנחנו מטילים סנקציות על השוק הזה".

בתוך כך, בכירים בממשל בארה"ב אומרים כי ביידן מוכן לקדם איסור ייבוא נפט לארה"ב, זאת גם ללא השתתפות של מדינות אירופה שחוששות מצעד כזה. כך פורסם ב'רויטרס'.

באוקראינה מדווחים כי כתוצאה מירי רוסי על העיר מרקוב, נהרגו 13 בני אדם ששהו בתוך מאפייה מקומית שספגה פגיעה ישירה.

מוקדם יותר היום (שני) פרסם משרד ההגנה הבריטי מפה מעודכנת של הפלישה הרוסית לאוקראינה, בה נצבעו באדום השטחים בהם שולטים הרוסים.

על פי הפרסום ברשת BBC, בחלק מקטעי נתיבים המילוט שרוסיה "פינתה", התברר כי היו שדות מוקשים שהקימו הרוסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר