הפסגה בטורקיה | "לא הושגה התקדמות"

שר החוץ של רוסיה: "לא ניתן לאוקראינה להפוך לנאצית"

בצל הלחימה הכבדה, הבוקר נפגשו שרי החוץ של אוקראינה ורוסיה בטורקיה • שר החוץ של אוקראינה טען: "רוסיה לא מוכנה להתחייב לכלום" • ברוסיה ניסו להצדיק את הפלישה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אתר ועידת רוסיה-אוקראינה באנטליה)

הבוקר (חמישי) נפגשו באנטליה שבטורקיה שר החוץ של רוסיה לברוב ושר החוץ של אוקראינה קליובה. הפגישה הקצרה בין השניים סומנה כפגישה ללא התקדמות

בתום הפגישה אמר שר החוץ האוקראיני קליובה כי "אני הגעתי לכאן עם מטרות הומניטריות וכדי לפתוח את המסדרון ההומנטירי."

עם זאת, אמר קליובה, "שוחחנו על אפשרות להפסקת אש למשך יממה אבל לברוב לא הסכים להתחייב לצערי." עוד אמר: "נמשיך לדבר - וניפגש שוב בפורמט הזה אם יהיה סיכוי להתקדם לעבר שלום וביטחון". את דבריו סיכם ואמר: "לצערי לא הושגה כל התקדמות בשיחות."

זמן קצר לאחר ההצרה של השר קליובה, עמיתו הרוסי סרגיי לברוב שפתח ובירך את הטורקים ואמר "היום נפגשנו עם שר החוץ הטורקי, ואז עם שר החוץ האוקראיני קולבה."

עוד אמר כי "דיברנו על ניסיון לסיים את המשבר הזה. הפגישה קרתה בגלל שיחת הטלפון של הנשיא ארדואן לנשיא פוטין".

במהלך שאלות עיתונאים, נשאל לברוב על האפשרות של פגישת פסגה בין נשיא אוקראינה זלנסקי לנשיא רוסיה פוטין ואמר כי "אנחנו בוחנים את בקשתו של זלנסקי."

בהמשך התייחס לסנקציות הכבדות שהוטלו עליו ואמר כי "התגובה שלהם מראה עד כמה רוסיה מאוימת. 'הדוד סאם' לעולם לא יהרוס את הכלכלה שלנו שוב - לא נהיה תלויים בו יותר".

לגבי אפשרות להתדרדרות למלחמת גרעין, אמר כי "אני לא רוצה להאמין, ואני לא מאמין, שמלחמה גרעינית יכולה להתחיל".

כתב רשת 'סקיי ניוז' שאל את לברוב: "למה שאוקראינים יקחו את הצד שלכם ברצינות בהתחשב בעבודה שאתם פלשתם לאוקראינה?"

שר החוץ לברוב הגיב ואמר: "אני רוצה שאוקראינה תהיה מדינה ידידותית ולא תהפוך למדינה נאצית".

הבית הלבן הזהיר הלילה (בין רביעי לחמישי) מהצעד המסוכן הבא של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נגד העם האוקראיני, והוא מעבר לשימוש בנשק כימי או ביולוגי נגד אזרחים. "יש להיערך לאפשרות כזו. מוסקבה מכינה את הקרקע לכך באמצעות טענות שקריות נגד קייב", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי.

ה"טענות השקריות והמגוחכות", לדברי סאקי, הן טענת רוסיה, ההולכת ונשמעת בימים האחרונים, לפיה ארצות הברית מעורבת בפיתוח מעבדות לנשק ביולוגי וכימי באוקראינה. סגן שגריר רוסיה באו"ם חזר על הדברים הללו אתמול, והפציר בתקשורת המערבית לסקר את "החדשות על מעבדות ביולוגיות סודיות באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר