היום ה-15 ללחימה | מתעדכן

במערב טוענים: רבים ימותו; זלנסקי: "רוסיה עושה רצח עם"

יממה אחרי ההפגזה הקשה על בית החולים ליולדות במוריופול, נשיא אוקראינה זלנסקי טוען כי זוהי ההוכחה לכך שרוסיה מבצעת רצח עם • חשש במערב: "רבים ימותו ככל שהמלחמה תימשך" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27א, צבא אוקראינה, משרד הפנים האוקראיני)

למרות ההבטחה הרוסית לאפשר מסדרון לפינוי הומניטרי במוריופול, באוקראינה טוענים היום (חמישי) כי רוסיה מפרה את הבטחתה ותוקפת את המסדרון ואת העיר עצמה ללא הרף.

המתקפה ממשיכה אחרי שאתמול רוסיה תקפה את בית החולים ליולדות בעיר. כתוצאה מהתקיפה נהרגו מספר מאושפזים, בהם ילדה. בנוסף, 17 בני אדם נפצעו במתקפה.

בספרד וסלובניה קראו להכיר במתקפה על העיר כ'פשע מלחמה'. סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה מוקדם יותר בביקורה בפולין כי מדובר ב"זוועה בלתי נתפסת".

האריס ברכה את נשיא פולין ואמרה כי "המנהיגות שלך ושל מדינתך מראה את טוב הלב שלכם. ראינו את התמונות בטלוויזיה בתמיכה עם זרים לכם. אני רוצה להודות לכם בשם הנשיא ביידן ואזרחי ארה"ב".

בתוך כך, האריס הבטיחה כי ארה"ב תתערב צבאית אם רוסיה תתקוף שטחים של פולין או של כל מדינה אחרת החברה בברית מדינות נאט"ו; "ארה"ב מוכנה להגן על כל אינץ' משטחי מדינות נאט"ו. אנחנו כאן כדי להדגיש את ההתחייבות הזו לפולין ולשאר בנות בריתנו בנאט"ו".

בתוך כך, באוקראינה טוענים כי מאז הפלישה הרוסית לפני יותר משבועיים, איבדה רוסיה מעל 12 אלף חיילים, 335 טנקים, 81 מסוקים, 49 מטוסים, 526 כלי רכב, 3 ספינות ו-60 מיכליות דלק.

דיפלומט בכיר באיחוד האירופי טען בפני כתב ה'וושינגטון פוסט' כי "ככל שהעימות יימשך זמן רב יותר, כך סביר יותר שרוסיה תובס בסופו של דבר. עם זאת, גם סביר יותר שיותר אנשים ימותו".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר מוקדם יותר כי "אנחנו מגנים על המדינה שלנו במשך 15 יום. הצבא האוקראיני נלחם בתקיפות על מיקומים חשובים. בזכות הצבא שלנו, משמר המדינה, לוחמי משמר הגבול, שוטרים, וכל מי שהתגייס להגנה, לא הפכנו לעבדים. ולעולם לא נהיה. זוהי הרוח שלנו וזה הגורל שלנו".

על הטענה הרוסית לפיה בבית החולים היו לוחמים אוקראינים אמר זלנסקי כי "תוכניות האירוח ברוסיה דנו בתקיפה ושיקרו לגבי התקיפה וטענו כי היו שם לוחמים לאומנים". עוד הוסיף ואמר כי אותם אנשי תקשורת הם: "אנשי תעמולה המסייעים לפשעי המלחמה של רוסיה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר