המלחמה עולה שלב

רוסיה הפגיזה שיירת נמלטים, "סיכוי גדול לשיחות בישראל"

אחרי אישורו של זלנסקי, בכיר באוקראינה מצהיר על "סיכוי גדול" לשיחות שלום בישראל • באוקראינה טוענים כי רוסיה הפציצה שיירת אזרחים • ראש העיר ולנובקה: "רוסיה מחקה את העיר שלנו" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חיילים ליד בית החולים המופגז במריופול (צילום: צבא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה: גורם בכיר באוקראינה טען היום (שבת) ל'ישראל היום' כי "ישנו סיכוי גבוה שהשיחות בין אוקראינה לרוסיה יתקיימו בירושלים". כזכור, במהלך השבת אישר זלנסקי כי הציע לקיים שיחות משא ומתן עם רוסיה בירושלים.

לדברי הגורם האוקראיני הבכיר, שצוטטו ב'ישראל היום', "מדברים על ישראל כבסיס מרכזי למשא ומתן, מתנהלים דיונים. עדיין מוקדם לומר, אבל סיכוי גבוה שהשיחות יתקיימו בירושלים".

בינתיים הקרבות הקשים במדינת הענק נמשכים. ראש העיר וולנובקה, בדרום-מזרח אוקראינה, התבטא היום לאחר שעירו ספגה מטח כבד של אש: "רוסיה מחקה את העיר לחלוטין".

בתוך כך, שגרירות אוקראינה בישראל עותרת לבג"ץ נגד מדיניות שקד והממשלה בנושא הפליטים. כך לפי חשיפה של ירון אברהם הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12.

לפי דיווח של משרד ההגנה הבריטי, כוחות רוסיה התקרבו במהלך השבת אל עבר הבירה קייב ונמצאים רק במרחק של 25 קילומטרים ממנה. באוקראינה טענו כי 1,300 חיילים אוקראינים נהרגו מאז הפלישה.

החשש מפני הסלמה מרחף ברקע ללא הפוגה. הנציב למדיניות חוץ של האיחוד האירופי בורל התבטא הערב כי "האיחוד האירופי חושש כי פוטין שואף להרחיב את הפעילות הצבאית שלו גם למדינות החברות בברית נאט״ו".

בנוסף, בצבא אוקראינה טוענים שרוסיה ביצעה ירי במסדרון ההומניטרי ליד קייב וירתה על שיירה של ילדים ונשים שניסו להתפנות מכפר סמוך לעיר. ״התוצאה של המעשה האכזרי הזה - שבעה הרוגים בהם ילד אחד״.

בראיון לחדשות 12, אמרה תת שר החוץ האמריקני ויקטוריה נולנד אמרה אמש: "אנחנו מבקשים מכמה שיותר מדינות להצטרף לסנקציות ומבקשים את זה גם מישראל. אתם לא רוצים להפוך למקלט האחרון לכסף מלוכלך שמתדלק את המלחמה של פוטין".

במקביל נמשכות הקרבות בערים חרקוב, במזרח המדינה, בצ'רנייב, בסומי ובמריופול - מה הופגז השבוע בית חולים לילדות, כאשר העיר נצורה ומכותרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר