היום ה-18 לפלישה

רוסיה תקפה בסיס בסמוך לגבול עם פולין; לפחות 9 נהרגו

צבא רוסיה שיגר הבוקר עשרות טילים על בסיס צבאי בסמוך לגבול אוקראינה-פולין • לפחות תשעה נהרגו ועשרות נפצעו • מדובר בבסיס המשמש גם את חיילי נאט"ו • "פעולת טרור רוסית" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

רוסיה תקפה הבוקר (ראשון) בסיס צבאי של צבא אוקראינה סמוך לגבול עם פולין, בסיס המשמש גם את חיילי נאט"ו. על פי הדיווחים הראשונים, לפחות תשעה נהרגו ועשרות אחרים נפצעו.

ברשויות באוקראינה עדכנו כי התקיפה כוונה לעבר בסיס האימונים 'יבוריב', הממוקם במרחק של כ-17 ק"מ מגבול פולין. הממשל הצבאי בלבוב עדכן: "הכובשים שיגרו מתקפה אווירית נגד המרכז הבינלאומי לשמירת שלום ולביטחון". לדברי אוקראינה, במתחם פעלו כם יועצים צבאיים זרים וטרם ברור האם הם נכחו במקום בשעת התקיפה ונפגעו.

שר ההגנה של אוקראינה, אולכסיי רזניקוב, אמר כי מדובר ב"פעולת טרור של רוסיה", וקרא לעולם לסגור את המרחב האווירי באזור: "חייבים לעצור את זה. תסגרו את השמיים".

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר הלילה כי: "האבדות של הצבא הרוסי עצומות. מימדי ההפסדים שלהם ביום ה-17 ללחימה הם המכה הגדולה ביותר לצבא הרוסי מזה עשרות שנים. הם מעולם לא הפסידו כל כך הרבה בזמן קצר כל כך".

לדבריו: "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו, אין להם את החוזק או את הרוח לכך. יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק".

הנשיא האוקראיני הוסיף: "לפולשים אין בסיס טבעי לחיים נורמליים כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. בכל אדמה שאליה רוסיה תגיע - חלומות הם בלתי אפשריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר