'סלפי' בסלון

בית בתו של פוטין נפרץ: "עבור פליטי המלחמה"

מנעולים הוחלפו, מסמכים נקראו ודגל כחול צהוב של מדינת אוקראינה הוצב בחזית: קבוצת מתנגדי פוטין פרצו לבית של בתו בצרפת, והכשירו אותו לקליטת פליטים מהמלחמה (עולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
דגל אוקראינה. אילוסטרציה (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת)

המלחמה באוקראינה: בצל הסנקציות הכבדות, המלחמה הקשה וההפגזות מצד כוחות הצבא הרוסים, פעילים פרו אוקראינים פרצו הלילה (בין ראשון לשני) לבית של בתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הפורצים הציבו בחזית הבית, השוכן בעיר הנופש ביאריץ' בצרפת, דגל גדול של אוקראינה. הפעיל הצרפתי פייר אפנר, שנכנס לווילה, ואף הצטלם 'סלפי' בסלון הבית, הכריז שהמקום מוכן לקליטת פליטים מאוקראינה.

המנעולים בבית, בו ישנם לפי ההערכות שמונה חדרי שינה ושלושה חדרי רחצה הוחלפו במהלך הלילה. הפעיל הפורץ טען כי מצד בבית מסמכים המעידים על כך שהבית היה בבעלות חתנו לשעבר של פוטין.

בתוך כך המלחמה העקובה מדם נמשכת. הבוקר (שני), לפי הדיווחים, טיל נפל בבניין מגורים בקייב וגרם להרוג אחד לפחות ושלושה פצועים.

הלילה חזר נשיא אוקראינה זלנסקי, בנאום שנשא, על קריאתו להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין, בכדי להגיע להבנות ולעצור את האש. בנוסף המשיך זלנסקי בלחץ ממדינות המערב שיסגרו את המרחב האווירי של מדינתו.

בבקשתו את הכרזת השטח האווירי של מדינתו כאזור אסור לטיסה הזכיר זלנסקי את מתקפת הטילים שהייתה אתמול בגבול עם פולין, שבמהלכה נהרגו עשרות הרוגים - צעד שלדברי אוקראינה הינו הסלמה משמעותית במלחמה.

"אם המרחב האווירי לא יהיה מוכרז כאזור אסור לטיסות", אמר בפנייתו אל המערב, "טילים רוסיים יפלו גם בשטח שלכם, זה רק עניין של זמן". בנוסף קרא זלנסקי להחריף את הסנקציות נגד רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר