היום ה-19 ללחימה

90 ילדים אוקראיניים מתו; בנט: "נאפשר לפליטים להישאר"

למרות שיחות השלום, הרוסים ממשיכים להפגיז היום ללא רחם במספר ערים באוקראינה - ויש מאות הרוגים • המצור על העיר המופגזת מריופול נמשך ונערכים ל"גרוע מכל" • בנט; "חיבוק ענק" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המראות הקשים בדונייצק (צילום: סעיף 27א')

היום ה-19 לפלישה הרוסית לאוקראינה: שיחות השלום בין שתי המדינות היו אמורות להתחיל לפני שעה קלה (שני), אך הרוסים ממשיכים להפציץ ולהרוג באכזריות אוקראיניים בעיקר בערים מריופול ודונייצק.

במקביל לשיחות השלום, נשיא טורקיה ארדואן וקנצלר גרמניה, אמורים להיפגש היום בטורקיה ולדון בפלישה הרוסית, כאשר ארדואן הנחשב מקורב לפוטין, ינסה לתווך בין הצדדים.

בשעה האחרונה עולה מדיווחים המגיעים מאוקראינה על מאות בני אדם שנהרגו ונפצעו בהתקפות הרוסיות על הערים; קייב, דונייצק ומריופול - הנמצאת במצור מזה מספר ימים.

בתוך כך, התובע הכללי של אוקראינה מסר הבוקר, כי לפחות 90 ילדים אוקראיניים, נהרגו מאז החלה הפלישה הרוסית.

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום, בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור ולחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל-חי, ואמר: "בימים אלה ניצב אתגר משמעותי בפני אזרחי ישראל. אנחנו עומדים בפתחו של גל עלייה. יהודים רבים רוצים להגיע אלינו, לישראל מאזורי הלחימה באירופה. יש לנו חובה לא לאכזב אותם, לתת לאחינו ולאחיותינו את קבלת הפנים החמה ביותר. לדאוג להם גם ביום שאחרי - לדיור, למקומות עבודה, לחינוך, לכל מה שאדם צריך. מקומם כאן, איתנו. ועם ישראל יחבק אותם חיבוק ענק".

"במקביל", הוסיף ראש הממשלה, "מדינת ישראל מקבלת אוקראינים שבורחים מאזור סכנה שיש להם קרובים בארץ, ואנחנו מאפשרים להם לשהות פה אצל משפחה ואצל חברים, כמה שצריך, עד יעבור זעם. אנחנו שותפים גם במאמץ הומניטרי גדול - שלחנו מטוסים לאוקראינה, אנחנו מקימים שם אזורי סיוע, וגם במאמץ דיפלומטי לקרב בין הצדדים, לצד מדינות אחרות".

מוקדם יותר היום דווח, כי בניין מגורים בן 9 קומות נפגע הבוקר בקייב מפגז שנחת בו. שריפה פרצה בבניין וכוחות חירום חילצו אזרחים. לפי הדיווחים, במקום הרוג אחד לפחות ועוד שלושה פצועים.

באוקראינה גם מדווחים על פגיעה בשבעה בתים במחוז זיטומיר באמצעות פגזים. בזיטומיר נפצעו ארבעה. גם בעיר רובנו, שבצפון מערב אוקראינה, נפגע מגדל הטלוויזיה - מה שהוביל לעצירת השידורים.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות בקייב, באודסה, בדנייפרו, בויניצה חרקוב וערים נוספות. גם בעיר לבוב במערב אוקראינה, הסמוכה לגבול עם פולין, שאתמול חוותה מתקפה קשה שהובילה לעשרות הרוגים נשמעו הלילה אזעקות שוב.

במהלך הלילה חזר נשיא אוקראינה זלנסקי, בנאום שנשא, על קריאתו להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין, בכדי להגיע להבנות ולעצור את האש. בנוסף המשיך זלנסקי בלחץ ממדינות המערב שיסגרו את המרחב האווירי של מדינתו. בבקשתו את הכרזת השטח האווירי של מדינתו כאזור אסור לטיסה הזכיר זלנסקי את מתקפת הטילים שהייתה אתמול בגבול עם פולין, שבמהלכה נהרגו עשרות הרוגים - צעד שלדברי אוקראינה הינו הסלמה משמעותית במלחמה.

"אם המרחב האווירי לא יהיה מוכרז כאזור אסור לטיסות", אמר בפנייתו אל המערב, "טילים רוסיים יפלו גם בשטח שלכם, זה רק עניין של זמן". בנוסף קרא זלנסקי להחריף את הסנקציות נגד רוסיה.

במהלך נאומו הלילה התייחס זלנסקי לשיחות השלום ולמגעים מול רוסיה. לדבריו נעשים כל הניסיונות על מנת לקיים מפגש פסגה שלו עם הנשיא פוטין. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות RIA, נציג מהמשלחת הרוסית התבטא כי השיחות התקדמו בצורה משמעותית.

מקורב לזלנסקי אמר אמש ל'כאן חדשות', כי נראה שבניגוד לעמדות הראשוניות "הרוסים מוכנים לפשרות".

על פי דיווחים זרים אתמול, רוסיה פנתה לסין בבקשת סיוע צבאי למלחמה באוקראינה. כזכור, הרוסים גם הביאו שכירי חרב סורים שיסייעו להם בלחימה באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר