מיליונים בורחים מהמלחמה | כל העדכונים

ארה"ב: רוסיה תגביר את התוקפנות • מאות אזרחים נהרגו

בעוד רוסיה ממשיכה להגביר את המתקפות שלה נגד אוקראינה, בפנטגון אומרים כי פוטין עשוי להגביר את המתקפה • באו"ם אומרים כי קרוב ל-3 מיליון ברחו מאוקראינה ומאות נהרגו מאש רוסית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שירותי החירום באוקראינה)

הפגזות ותקיפות אוויריות הרסו תשתיות רבות בכל רחבי אוקראינה מאז הפלישה, ובפנטגון אמרו היום (שני) כי רוסיה עשויה להגביר את התוקפנות שלה נגד אוקראינה, וקיים חשש כי בקרוב תשוב רוסיה לתקוף את העיר לבוב הסמוכה למדינות המערביות יותר.

הנציב לזכויות אדם באו"ם טען כי מניין האזרחים שנהרגו מאז החליט פוטין לפלוש לאוקראינה עומד על 636 בני אדם לפחות.

בתוך כך, בקהילה היהודית בעיר מוריאופול המופגזת טוענים כי לפחות 10 מבני הקהילה נפגעו. עוד אומרים בקהילה כי מצבם לא ידוע.

באו"ם טוענים כי 2.8 מיליון בני אדם, רובם נשים וילדים, הצליחו לחצות את הגבול מאוקראינה למדינות שכנות מאז פלשו הרוסים לאוקראינה.

במשרד התובע הכללי באוקראינה אמרו כי הם ושאר הגורמים הרלבנטיים באוקראינה "לא שוללים חילופי שבויים עם רוסיה"

בקרמלין אמרו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח הערב פעם נוספת עם ראש הממשלה נםתלי בנט באשר להתפתחויות באוקראינה.

לצד זאת, שיחות השלום המנסות להשיג הפסקת אש זמנית - הנערכות הפעם באופן חריג באמצעות הזום, נעצרו עד למחר. עם זאת, לא נראה שהושגה בהן הפסקת אש.

קודם לתחילת השיחות, הבהיר הנציג האוקראיני המשתתף בשיחות, כי הפעם השיחות תהיינה קשות מפעמים קודמות, וכי אוקראינה לא תוותר ותדרוש נסיגה באופן מיידי של הכוחות הרוסיים, אך למרות שהבוקר הודה גורם רוסי, כי הלחימה מתקדמת לאט מהצפוי, רוסיה לא תערוך הפסקת אש טרם יתמלאו הבקשות שלה.

לאחר שהסתיימו שיחות השלום, האוקראינים הציגו שבוי רוסי שנמצא ברשותם, שסיפר על הלחימה. לדברי השבוי: "אני רוצה לספר את כל האמת. אני אלכנסדר מרוזנוב יליד שנת 2000, תושב מוסקבה. אמרו לנו שזה רק אימון בשטח רוסיה ושיקרו לנו".

"אמא שלי", סיפר השבוי, "עובדת כמזכירה של מנהל בכיר, והם הצליחו לנסות להחזיר אותי לרוסיה - הסיעו אותי ברכב נפרד חזרה, אבל במהלך נסיעה בעיר סומי נעצרנו. נותנים לנו (בשבי) אוכל נותנים לנו מים יש לנו איפה לישון... בשדה הקרב קיבלנו אוכל יבש ופג תוקף".

עוד אמר השבוי: "אוקראינה הם אנשים חזקים - הם הצליחו לאבד לנו הרבה ציוד. אנחנו באנו לכאן בגלל שרצינו כי רצינו לומר את האמת. אנשים מתים, ילדים זקנים ונשים - מתים בשביל כלום בגלל פוטין שגם ממשיך לומר שקרים. אנחנו רק רוצים לחזור הביתה!. הכריחו אותנו להגיע לאוקראינה. אני רוצה להתנצל בפני כל האוקראינים גם בבמה הזו. אני רוצה לחזור הביתה. אני לא רוצה אלימות כזו. אני מתבייש ומאוד מתנצל. בבקשה תסלחו לי".

שבוי נוסף שעלה לדבר, אמר לכלי התקשורת בעולם: "נולדתי באפריל 2001... היחידה הצבאית שלי שלחה אותי למרכז אימונים ברוסיה. מספר היחידה שלי הוא 30616. אחרי חודשיים של אימונים, אני וחבריי קיבלנו מספר מחשבות שמשהו פה לא אמיתי. המפקד שלי, קפטן טיטיוניקוב, אמר שאנחנו עוברים לחקרוב עם הרכבים שלנו - שאלתי למה צריך את זה?".

"אמרתי לחברים שלי שזה לא יכול להיות אמיתי. מה? אנחנו פולשים לאוקראינה?!. עוד משהו שחשוב לי לומר: למרות שבגללו אנשים צריכים להתחבא במקלטים - האנשים פה מתייחסים אלינו כראוי. אני רוצה להעביר מסר לרוסיה; הורים ברוסיה שהילדים שלהם בצבא - אל תשלחו את הילדים שלכם לצבא. מה שקורה פה אלו דברים נוראיים. החברים שלנו מתים. הילדים שלכם מתים פה".

"אין שום היגיון בכלל למלחמה הזו - אני מבין למה אוקראינה נלחמת. עשינו צעד פשיסטי. פלשו למדינה שלהם. אני יושב פה עכשיו ונזכר איך ראיתי אזרחים אוקראינים בוכים שאיבדו את ילדיהם. הם כל כך כועסים על המדינה שלנו. אני בטוח שזה בלתי נסלח. ובכל זאת, אני מבקש סליחה על שפלשנו לביתכם".

בשלב זה השבוי פנה לפוטין: "לנשיא הפדרציה הרוסית - משמאלי יש חמישה חברים שלי. שלחמו ועשו פשעים בגלל השקרים שלך. אני בטוח שאף אחד מאלה לא רצה לבוא לפה לירות. אתם פשוט הבאתם אותנו לפה. אתם טועים. אתם אשמים בזה. אני מתחנן, תפסיקו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר