מחיר המלחמה | פרשנות

פוטין, מיליארד סינים לא טועים / ציקי ברנדוין

בזמן שהעולם המערבי מטיל על פוטין עוד ועוד סנקציות, הנשיא הרוסי בונה על עזרה ממזרח - סין. הסינים כמובן ישמחו לסייע, אבל הם ממש לא מטומטמים והמחיר יהיה כבד (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

"רוצח", "רודן", "דיקטטור" אלו רק חלק מהכינויים שהעניקו מנהיגי המערב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהחליט ביום בהיר לפלוש לאוקראינה.

יחד עם זאת, במעצמה השנייה בגדולה בעולם, סין, לא שומעים כלום. טוב, אם תנסו ממש להטות את האוזן אולי תשמעו אותם קוראים שהם לא רוצים מלחמה ושהם נגד 'סנקציות חד צדדיות'. כאילו שיש סנקציות דו צדדיות, כאילו מישהו אי פעם אמר - צודק, תעניש אותי...

פוטין לאורך כל הדרך הראה כאילו חברו הטוב החדש הוא שי ג'י פינג, נשיא סין. גם נשיא סין הראה נכונות להגבת שיתוף הפעולה הזה.

אפילו על הפלישה לאוקראינה שפוטין הכחיש שוב ושוב כי לא יפלוש - עדכן את חברו הטוב מסין, שביקש מפוטין לחכות מעט. והוא חיכה. ואז פלש מלא מלא.

כעת, כשנראה כי התכנית של פוטין משתבשת, והוא הולך ונכנס לבידוד מדיני, כמובן שהסינים נחלצים לעזרה. אבל - יהיה לכך מחיר.

לדוגמה, הבידוד של רוסיה ממערכת התשלומים העולמית 'סוויפט', גרמה לרוסים לנסות ולהתחבר למערכת הסינית. אבל הסינים מבינים כי הם האפשרות היחידה בשביל פוטין. אז המחיר כמובן יזנק.

וזוהי רק דוגמה. בכל תחום אפשרי, סין תאפשר לרוסיה לרכוש רק את מה שתרצה, כל עוד תשלם במחירי שוק שחור עברייני.

וזה עוד התרחיש הטוב.

ככל שהעימות ברוסיה נמשך, סין מבינה כי היא מתרחקת עוד יותר מאירופה, ונשארת לבד בפינה עם רוסיה ומדינות כמו איראן וסוריה המתפוררת.

כמו שכבר הבנתם, אף מדינה, לא במערב ולא במזרח, מגיעה לסייע בהתנדבות. ככל שסין תראה את עצמה מתרחקת עוד יותר, ייתכן כי תעשה סיבוב פרסה ותשאיר את פוטין לבד.

טוב בעצם תמיד לצידו של פוטין יש מדינות חזקות כמו סוריה וצ'צ'ניה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר