כמעט 20 ימי לחימה

עיתונאי נפגע באוקראינה; ארה"ב: "רוסיה מגדילה מטרות"

קצת יותר מיממה אחרי מותו של כתב אמריקני מאש רוסית, בערוץ 'פוקס ניוז' מדווחים כי שליח הערוץ נפגע באוקראינה במהלך עבודתו • הפנטגון: "אנחנורואים כי רוסיה מגדילה את מטרותיה" (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד הפנים האוקראיני)

על פי הדיווח בערוץ החדשות הפופולארי 'פוקס ניוז', כתב הערוץ, בנג'מין הול, נפגע במהלך עבודתו באוקראינה כתוצאה מהלחימה. בערוץ אומרי כי נכון לרגע זה אין להם מידע נוסף באשר לחומרת הפגיעה.

פציעתו של העיתונאי מגיעה קצת יותר מיום אחרי שהעיתונאי והיותר ברנט רנו נהרג. הערב (שני) שלח נשיא אוקראינה זלנסקי איגרת ניחומים למשפחתו.

בפנטגון אמרו הערב בתדרוך לכתבים כי אחרי התקיפה הרוסית בבסיס הסמוך לגבול פולין, בו עד לא מזמן התאמנו גם חיילים אמריקניים, ניתן לראות כי "רוסיה מרחיבה את מטרותיה".

עוד אמרו כי "אין כוחות אמריקניים באיזור, ולו חייל אחד. כולם פונו מהאיזור כבר לפני מספר שבועות. ככל הידוע לנו נגרם נזק לציוד ומבנים של ארה"ב".

בתוך כך, יועצו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודה למדינת ישראל וכתב כי סמוך לגבול אוקראינה נחת בית חולים שדה יחד עם צוות רפואי ישראלי.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה יחד עם האו"ם וארגונים הומניטריים אחרים בכדי לתמוך באנשים שנעקרו מבתיהם בגלל האלימות באוקראינה." עוד כתב כי "אנחנו מספקים מדי יום עשרות אלפי טונות של אספקה הומניטרית - מזון, מים ותרופות"

הערב ייפגש קנצלר גרמניה אולף שולץ יחד עם נשיא טורקיה ארדואן. לפני השיחה בין השניים כתב שולץ כי "אני פוגש את הנשיא ארדואן בתקופה בה משתוללת מלחמה באירופה. עם כל פצצה, רוסיה מתרחקת מהקהילה העולמית. מכאן הפנייה המשותפת שלנו לנשיא פוטין: יכול להיות רק פתרון דיפלומטי!"

הנציב לזכויות אדם באו"ם טען כי מניין האזרחים שנהרגו מאז החליט פוטין לפלוש לאוקראינה עומד על 636 בני אדם לפחות.

בתוך כך, בקהילה היהודית בעיר מוריאופול המופגזת טוענים כי לפחות 10 מבני הקהילה נפגעו. עוד אומרים בקהילה כי מצבם לא ידוע.

באו"ם טוענים כי 2.8 מיליון בני אדם, רובם נשים וילדים, הצליחו לחצות את הגבול מאוקראינה למדינות שכנות מאז פלשו הרוסים לאוקראינה.

במשרד התובע הכללי באוקראינה אמרו כי הם ושאר הגורמים הרלבנטיים באוקראינה "לא שוללים חילופי שבויים עם רוסיה"

בקרמלין אמרו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח הערב פעם נוספת עם ראש הממשלה נםתלי בנט באשר להתפתחויות באוקראינה.

לצד זאת, שיחות השלום המנסות להשיג הפסקת אש זמנית - הנערכות הפעם באופן חריג באמצעות הזום, נעצרו עד למחר. עם זאת, לא נראה שהושגה בהן הפסקת אש.

קודם לתחילת השיחות, הבהיר הנציג האוקראיני המשתתף בשיחות, כי הפעם השיחות תהיינה קשות מפעמים קודמות, וכי אוקראינה לא תוותר ותדרוש נסיגה באופן מיידי של הכוחות הרוסיים, אך למרות שהבוקר הודה גורם רוסי, כי הלחימה מתקדמת לאט מהצפוי, רוסיה לא תערוך הפסקת אש טרם יתמלאו הבקשות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר