פוטין נוקם | העדכונים האחרונים

רוסיה בסנקציות על ביידן ובכירי ממשל; קייב נכנסת לעוצר

אחרי הסנקציות הכבדות שהוטלו עליו ועל מדינתו, נשיא רוסיה פוטין הודיע כי יטיל סנקציות על בכירים בארה"ב • קייב חוששת מהפגזה ותיכנס לעוצר בצל ביקור 3 ראשי ממשלות בקייב המופגזת (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הגיע זמן נקמה? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי יטיל סנקציות על שורת בכירים בממשל האמריקני, בראשם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עם זאת, עדיין לא ברור כמה משמעות יש להטלת הסנקציות.

מזכירת המדינה לשעבר, הילארי קלינטון, עליה הוטלו גם כן סנקציות, הגיבה ואמרה כי היא "מודה על הפרס הגדול שהעניקה לי רוסיה".

חוץ מביידן וקלינטון, הוטלו סנקציות גם על מזכיר ההגנה לויד אוסטין, דוברת הבית הלבן סאקי, בנו של הנשיא ביידן, יו"ר המטות המשולבים, ראש המל"ל ג'ק סאליבן ועוד רבים אחרים.

בתוך כך, בשעה 20:00 תיכנס הערב (שלישי) העיר קייב לעוצר מלא למשך יותר מ-30 שעות, זאת תוך חשש מהפגזות כבדות מצד הרוסים.

לצד העוצר, צפויים לבקר ראשי ממשלות המדינות צ'כיה, סלובניה ופולין בקייב - תוך כדי ההפגזות. השלושה צפויים לפגוש את נשיא אוקראינה זלנסקי לראשונה מאז הפלישה פנים אל פנים, זאת לטענתם כדי "להביע סולידריות" עם העם האוקראיני והעומד בראשו.

ברשת 'פוקס ניוז' פרסמו כי בהפגזה בה נפצע אתמול כתב הערוץ בנג'מין הול שנשלח לאוקראינה, נהרג צלם העיתונות הוותיק פייר זקז'בסקי שהיה עימו במהלך סיקור המלחמה.

עיר החוף מריופול, בדרום מזרח המדינה, נצורה ונמצאת תחת אש כבידה. לפי הדיווחים אלפי הרוגים ישנם בעיר. אתמול (ראשון) ציין שליח חב"ד בעיר הרב מנחם מענדל כהן כי קשר נותק עם לפחות עשרה מחברי הקהילה וישנו חשש לשלומם.

ברקע ההפגזות על העיר נמשכים המאמצים לפינוי אזרחים ממנה. לפי ההערכות בעיר ישנם כ-350 אלף בני אדם הזקוקים לסיוע ולעזרה. בארגון ההומניטרי הצלב האדום טענו היום כי המצב בעיר "קיצוני" וכי הנצורים בעיר "נחנקים".

הנשיא ולדימיר זלנסקי חתם היום (שלישי) על חוק לפיו כל מי שיסייע לצד הרוסי ייענש בעונש של עד 15 שנות מאסר. במקביל נפש היום ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם זלנסקי ומנהיגים מערבים נוספים. בסיום הפגישה אמר ג'ונסון כי "״נמשיך לתמוך בזלנסקי ובאנשיו - נחמיר את הסנקציות הכלכליות ונספק תמיכה כדי לעזור לאוקראינים להגן על עצמם מהפצצות״.

לפי הדיווח ברויטרס, רוסיה מתכוונת להעביר את נבלני, ממובילי המחאות האופוזיציונית ברוסיה, בחזרה לכלא השמור ביותר. ‏בעבר טען נבלני כי הוא נכלא ״בתנאי מחנה ריכוז״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר