מלחמה באירופה | מתעדכן

בכירים בישראל: "יש 'תזוזה מסוימת' בין רוסיה לאוקראינה"

בירושלים אומרים שבשני הצדדים מתחילים לדבר אחרת מימים קודמים • באוקראינה טוענים שרוסיה מחזיקה מאושפזים בביה"ח במריופול כבני ערובה • מנהיגי צ'כיה, פולין וסלובניה הגיעו לקייב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באדר ב' תשפ"ב | 15.03.22
((צילום: מארק ישראל סאלם, פול, שאטרסטוק ולשכת הנשיא זלנסקי))

אופטימיות בירושלים

אחרי תקופה ארוכה של ערפל סביב מאמצי התיווך שעורכים בירושלים בין מוסקבה לקייב, גורמים בכירים בישראל חושפים הערב (שלישי) מה מתרחש מאחורי הקלעים. "יש תזוזה מסוימת בין רוסיה ואוקראינה", טוענים הגורמים, כפי שדווח ב'חדשות 12'.

לדברי הבכירים, "הרוסים יצאו משא ומתן עם דרישה לעזיבת זלנסקי ופירוז אוקראינה - והם כבר לא שם. במקביל, גם האוקראינים ירדו מעצים". הדברים על העמדה האוקראינית מגיעים על רקע רמיזתו של נשיא זלנסקי היום, לפיה באוקראינה מבינים כי בנאט"ו לא מתכוונים לצרף אותם לברית.

בדיווח נמסר כי אותם בכירים ישראלים אומרים שישראל לא נכנסה לתיווך כדי לארגן פסגה למצלמות בירושלים - וזו גם לא המטרה. "התוצאה של המהלך היא התמתנות ניכרת של הלחץ על ישראל להצטרף לעיצומים נגד רוסיה. לו ישבנו בחוסר מעש כבר היינו נדרשים להתיישר עם שאר מדינות המערב. ואם יש דרך לסייע להפסקת שפיכות הדמים זה כמובן ערך נעלה", ציינו.

שלושה ראשי מדינות - בקייב

כמובטח על ידי שלושת המנהיגים, ראשי ממשלות פולין, סלובניה וצ'כיה הגיעו הערב (שלישי) לקייב בירת אוקראינה, שם יפגשו את נשיא אוקראינה זלנסקי ויציגו תוכנית סיוע רחבה עבור אוקראינה.

השלושה טענו כי מטרת הביקור במדינה הוא "להראות סולידריות" עם הנשיא האוקראיני ועם העם האוקראיני שנלחם מול רוסיה.

הביקור של השלושה מגיע בצל עוצר שהוטל על קייב למשך כמעט יומיים, זאת מחשש מפני הפגזה כבידה על ידי צבא רוסיה בשעות הקרובות.

בני ערובה בבית חולים ועיצומים על ביידן

בתוך כך, סגן ראש עיריית מוריאופל טען בפני ה-BBC כי 400 מאושפזים בבית חולים בעיר הפכו לבני ערובה בידי הצבא הרוסי, זאת לאחר שרוסיה הצליחה לשים את ידה על בית החולים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי יטיל סנקציות על שורת בכירים בממשל האמריקני, בראשם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עם זאת, עדיין לא ברור כמה משמעות יש להטלת הסנקציות.

מזכירת המדינה לשעבר, הילארי קלינטון, עליה הוטלו גם כן סנקציות, הגיבה ואמרה כי היא "מודה על הפרס הגדול שהעניקה לי רוסיה".

חוץ מביידן וקלינטון, הוטלו סנקציות גם על מזכיר ההגנה לויד אוסטין, דוברת הבית הלבן סאקי, בנו של הנשיא ביידן, יו"ר המטות המשולבים, ראש המל"ל ג'ק סאליבן ועוד רבים אחרים.

לצד העוצר, צפויים לבקר ראשי ממשלות המדינות צ'כיה, סלובניה ופולין בקייב - תוך כדי ההפגזות. השלושה צפויים לפגוש את נשיא אוקראינה זלנסקי לראשונה מאז הפלישה פנים אל פנים, זאת לטענתם כדי "להביע סולידריות" עם העם האוקראיני והעומד בראשו.

ברשת 'פוקס ניוז' פרסמו כי בהפגזה בה נפצע אתמול כתב הערוץ בנג'מין הול שנשלח לאוקראינה, נהרג צלם העיתונות הוותיק פייר זקז'בסקי שהיה עימו במהלך סיקור המלחמה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.
(צילום: כוחות החילוץ של אוקראינה, 27א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר