בדרך לסיום המלחמה?

דיווח: רוסיה ואוקראינה החליפו טיוטות הסכם

על פי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, רוסיה ואוקראינה החליפו טיוטות להסכם שלום אפשרי בין המדינות, זאת אחרי יותר מ-20 ימים של מלחמה קשה • הפרטים המלאים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין וזלנסקי (צילום: shutterstock)

21 ימים של מלחמה עקובה מדם בה רוסיה החליטה לפלוש לשטחה של אוקראינה, ובכלי תקשורת בארה"ב ובבריטניה מדווחים על התקדמות משמעותית במגעים בין הצדדים.

על פי הדיווח הערב (רביעי) בעיתון הפיננשל טיימס, אוקראינה ורוסיה סיכמו על 15 נקודות, ביניהן ויתור מצדה של אוקראינה על חברות בברית נאט"ו בתמורה לערבויות ביטחוניות של רוסיה.

יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי בכל מקרה "חיילי הפדרציה הרוסית יעזבו את שטחה של אוקראינה". עוד בפרטי ההסכם, אוקראינה תוכל לשמור על צבאה, מבלי לקבל סיוע מערבי.

יחד עם זאת עדיין לא ברור מה יעלה בשטחים שנשלטו בידי רוסיה והבדלנים לפני הפלישה, דונייצק ולוהנסק הבדלניות וכן מעמדה של חצי האי קרים שסופחה לרוסיה ב-2014.

מוקדם יותר היום (רביעי) נאם נשיא אוקראינה זלנסקי בפני הקונגרס האמריקאי שם אמר כי הוא "מודה לנשיא ביידן על המעורבות שלו והעזרה שלו לטובת אוקראינה. בזמן הקשה ביותר עבור אוקראינה ועבור אירופה, אני עדיין מצפה לעזרה נוספת. עד שמכונת המלחמה הרוסית תיעצר".

בהמשך נאומו פנה לאזרחי ארצות הברית הפרטיים ואמר "קורא לאזרחי ארה"ב, עזבו את העסקים בשוק הרוסי. הוא מלא בדם של אוקראינים."

בנאומו הסביר על התסכול באוקראינה מכך שהשמיים פתוחים, והשווה למתקפה על מגדלי התאומים לפני יותר מ-20 שנים, אז המרחב האווירי של ארה"ב הופר.

"המתקפה היא על הערכים שלנו כמו על השטח שלנו, על הדמוקרטיה שלנו. אנו צריכים אתכם, תזכרו את פרל הארבור ואת ה-11 בספטמבר 2001".

בהמשך הציע להקים ארגון חדש: "אנחנו מציעים להקים איגוד מדינות U-24, איחוד של מדינות אחראיות שיש להן את הכוח והמצפון לעצור סכסוכים באופן מיידי, ולספק את כל הסיוע הדרוש תוך 24 שעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר