דיווח בבריטניה

הסכם שלום מתגבש בין רוסיה לאוקראינה: "בנט המתווך המרכזי"

אחרי שיחות טלפון תכופות בין המנהיגים, וגיחה באמצע שבת למוסקבה, בעיתון הבריטי מדווחים על הסכם שלום המתבשל בין הצדדים, שבו נפתלי בנט הוא "המתווך המרכזי" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין בנט וזלנסקי (צילום: מארק ישראל סאלם, פול, שאטרסטוק, ולשכת הנשיא זלנסקי)

תכנית בת 15 סעיפים נידונת בימים האחרונים בצורה משמעותית בין רוסיה לאוקראינה, במטרה להגיע להסכם שלום שישים סוף למלחמה הקשה שהחלה לפני כשלושה שבועות. כך לפי הדיווח ב"פייננשל טיימס", עיתון בריטי.

לישראל, לפי הדיווח בעיתון, יש חלק משמעותי ביציאת המתווה. נפתלי בנט, שכזכור נסע ביום השבת לפני כשבועיים בטיסה לקרמלין, יחד עם השר אלקין, הוא לפי העיתון המתווך הבינלאומי העיקרי בין הצדדים. את הדברים מסרו שלושה גורמים המעורים בפרטי השיחות.

מאז תחילת המלחמה קיים בנט שיחות טלפון תכופות הם הנשיא פוטין והנשיא זלנסקי. כעת, לפי הדיווחים, נראה שהדברים הובילו לידי הסכם בין הצדדים. עדיין ישנן חילוקי דעות, בעיקר בנוגע לערבויות הביטחוניות מהעולם, אולם ישנן במקביל גם הסכמות שבכוחן לנצור את האש.

ביום ראשון הקרוב, בשעת אחר הצהרים, צפוי נשיא אוקראינה זלנסקי לשאת דברים בפני חברי הכנסת, בתום סאגה שנמשכה מספר ימים ובמהלכה נתקלה בתחילה בקשתו של זלנסקי לנאום בסירוב מצד יו"ר הכנסת, באומרו כי הכנסת כבר יצאה לפגרה ונמצאת בשיפוצים.

המלחמה באוקראינה בינתיים נמשכת והפגזות מצד הכוחות הרוסיים אינן פורסות. הערב הודיעה עיריית מריופול, עיר חוף בדרום מזרח אוקראינה, כי הרוסים הפציצו תיאטרון בעיר, שבו הסתתרו למעלה מאלף תושבים. מנגד משרד ההגנה הרוסי הכחיש כי תקף את התיאטרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר