הלחימה תמשך

אוקראינה דחתה את האולטימטום של רוסיה

בקייב הודיעו כי הם דוחים את האולטימטום הרוסי לכניעה של עיר הנמל מריופול הנצורה זה כבר כמה ימים בידי הרוסים. בעיר נהרגו עד כה בהפצצות לפחות 2500 בני אדם (בעולם)

ממראות ההרס במריופול (צילום: לפי סעיף 27 א)

בקייב הודיעו כי הם דוחים את האולטימטום הרוסי לכניעה של עיר הנמל מריופול הנצורה זה כבר כמה ימים בידי הרוסים. סגנית ראש הממשלה של אוקראינה, אירנה ורשצ'וק, מסרה כי אוקראינה עדכנה את מוסקבה כי אין בכוונת העיר להיכנע ולהניח את נשקה.

כזכור, אמש דרשה רוסיה כי אוקראינה נדרשת להודיע עד הבוקר אם בכוונתם של כוחותיה במריופול להיכנע, ולאפשר "פינוי בטוח" של תושבים ממסדרונות הומניטריים לכיוון מזרח ומערב ולא ההפגזות על העיר יוחרפו. לטענת רוסיה היא דרשה את כניעת העיר בשל ה"אסון ההומניטרי" שקורה בה. משרד ההגנה הרוסי אמר שאוקראינה נדרשת להודיע אם היא נענית לאולטימטום עד 05:00 שעון מוסקבה (04:00 שעון ישראל), מה שכאמור לא קרה.

ההודעה הרוסית מגיעה אחרי דיווחים מהעיר ש-80% מבנייני המגורים במריופול ניזוקו - או נהרסו בידי הרוסים. התושבים הלכודים בעיר הנצורה מתמודדים כבר יותר משבועיים עם מחסור במזון, במים ובחשמל, וכל זאת כשבלילה צונחת הטמפרטורה אל מתחת לאפס. כמו כן, בימים האחרונים החריפה רוסיה את התקפותיה באוקראינה - והחלה להשתמש בטילים מתקדמים וקטלניים יותר. עד כה נהרגו בעיר לפחות 2500 בני אדם.

באוקראינה תקפו את הצביעות הרוסית בנוגע לדאגתם למצב ההומניטרי בעיר הנצורה: "תחילה הם הרסו את הערים, הפציצו בתי חולים, תיאטראות, בתי ספר ומקלטים, והרגו אזרחים וילדים. לאחר מכן הם העבירו בכוח את האנשים המפוחדים והתשושים לאדמתו של הפולש. פרק ממלחמת העולם השנייה? לא - אלה פעולות הצבא הרוסי, היום במריופול", כתב דובר משרד החוץ של אוקראינה בטוויטר.

באוקראינה טוענים, כי אוקראינים רבים נלקחים ללא מסמכים אל תוך רוסיה, חלקם לערים מרוחקות בתוך רוסיה וחלקם ליעדים לא ידועים. לפי דיווחים מסוימים הם מאולצים לחתום על כך שלא יחזרו לבתיהם בשנתיים הקרובות וכן כי ימצאו עבודה במקום אליו הם מאולצים לעבור.

מריופול, היא עיר נמל אסטרטגית בדרום-מזרח אוקראינה. בעיר חיו לפני המלחמה יותר מ-400 אלף תושבים. עשרות אלפים הצליחו לברוח מהעיר הנצורה, ומאות אלפי ממתינים לפינוי ממנה בשל החשש הכבד לחייהם. הצבא הרוסי מטיל בשבועות האחרונים מצור על העיר, מפציץ אותה ללא הרף באמצעים שונים ומנסה לכבוש אותה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר