היום ה-26 לפלישה

אז עד איפה רוסיה התקדמה? • העדכון היומי

כמעט חודש עבר מאז רוסיה פלשה לאוקראינה, ועל פי כל הערכות המודיעין - רוסיה תקועה • אז עד איפה רוסיה התקדמה וכמה זמן יכולה להמשך המלחמה באוקראינה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

העימות בין רוסיה לאוקראינה רק הולך ומחריף, ובסיקור מיוחד ב'כיכר השבת' נביא לכם את כל עדכונים התקדמות הפלישה הרוסית בשטחה של אוקראינה.

איזור קייב והצפון

26 ימים אחרי הפלישה, נראה כי רוסיה לא מצליחה לעשות התקדמות של ממש בכיבושה של קייב, ובמודיעין האמריקני מעריכים כי רוסיה הולכת ומתייאשת מכיבושה של בירת אוקראינה.

לעומת זאת, המודיעין הבריטי מעריך כי רוסיה מתכוונת להגביר את המתקפות על האוכלוסייה האזרחית בקייב, זאת כתוצאה מתסכול על חוסר ההצלחות באיזור הבירה.

איזור צפון-מזרח אוקראינה. באדום: שטחים בשליטה רוסית (הדמיה: משרד ההגנה הבריטי)

גורמי ביטחון באוקראינה אומרים כי כעת הטקטיקה היא לנסות ולמנוע ככל הניתן כניסת כוחות צבא רוסי אל תוך קייב, אבל עדיין לא מצליחים למנוע פגיעות בנפש או במבנים.

בנוסף, רכבים רבים של צבא רוסיה נתקעו עם מחסור בדלק בסמוך לקייב, בין היתר אחרי שאוקראינה הפגיזה מיכליות דלק של רוסיה.

בתוך כך, באיזורי העיר אירפין נתקעו כוחות רוסיים רבים אחרי שאוקראינה הפגיזה באופן יזום את הגשרים, מה שמקשה על רוסיה לחצות נהרות.

איזור הדרום

למרות ההתקדמות המהירה יחסית בדרום אוקראינה מייד אחרי הפלישה, נראה כי כעת הכוחות הרוסיים נתקעים גם באיזור הדרום.

עיקר המטרה הרוסית באיזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014 לבין שטחי הבדלנים דונייצק ולוהנסק.

אחת הערים שמקשות על יצירת המסדרון היבשתי היא העיר מריופול שכידוע נמצאת תחת מצור רוסי ותחת אש רוסית כבדה וקשה.

הניסיון ליצור מסדרון יבשתי בין חצי האי קרים לבין שטחי הבדלנים. באדום שטחים בהם שולטת רוסיה; בכוכב: העיר מוריופל שנמצאת עדיין בשליטת אוקראינה (הדמיה: משרד ההגנה הבריטי)

לצד זאת, ברוסיה מנסים להתקדם גם מעבר לחרסון שנכבשה על ידם, ולהמשיך את הכיבוש לכיוון מערב, זאת לצד המתקפה על העיר אודסה.

איזור המזרח

במזרח אוקראינה פתחו הרוסים במתקפה לפני 26 ימים מאיזור דונייצק ולוהנסק, איזורים הנשלטים בידי בדלנים אוקראינים שתומכים בשלטון רוסיה.

למרות הלחימה הקשה באיזור העיר סומי, ברוסיה עדיין לא הצליחו להביא למצור מלא על העיר כמו במריופול, מכיוון שצבא אוקראינה עדיין מצליח לשמור על פתח מדרום סומי.

איזור מזרח אוקראינה, בכוכב - הערים סומי, חרקיב ומריופול אותן מתקשה רוסיה לכתר. באדום - איזורים הנשלטים על ידי רוסיה (משרד ההגנה הבריטי)

ניסיון דומה להביא למצור על העיר חרקיב נמנע על ידי צבא אוקראינה, בין היתר בשל מחסור בתחמושת באיזור לצבא הרוסי.

גורמי מודיעין טוענים כי בשל התסכול הרוסי הגובר, ומחוסר רצונן של הערים באוקראינה להכנע, ברוסיה גובר התסכול לצד התגברות המתקפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר