מלחמה באירופה

ביידן: פוטין שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי באוקראינה

נשיא ארה"ב ביידן הזהיר כי נשיא רוסיה פוטין, שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי במסגרת המלחמה שלו נגד אוקראינה: "הגב של פוטין צמוד לקיר ועכשיו הוא עלול להשתמש בנשקים האלו" (אקטואלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביידן ופוטין על רקע המלחמה (צילום: shutterstock)

פלישת רוסיה לאוקראינה, היום ה-27: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר הלילה (שלישי) כי נשיא רויסה, ולדמיר פוטין, שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי במסגרת המלחמה שלו נגד אוקראינה: "הגב שלו צמוד לקיר ועכשיו הוא עלול להשתמש בנשקים האלו".

בשיחה עם מנכ"לי חברות שקיים הלילה הנשיא ביידן, הוא קרא להם להשקיע באבטחת סייבר ולהיערך למתקפות מצד רוסיה. במהלך דבריו התבטא הנשיא: "רוסיה עשויה לתכנן מתקפת סייבר נגד ארצות הברית".
באשר לחשש שפוטין ישתמש בבשק ביולוגי וכימי, אמר ביידן: "הגב של פוטין צמוד לקיר ועכשיו הוא עלול להשתמש בנשקים האלו".

לדברי ביידן, העובדה שפוטין מאשים את ארה"ב שברשותה יש נשק ביולוגי מהווה "סימן ברור שפוטין שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי בעצמו".

בתוך כך, גורם מודיעין בכיר בנאט"ו צוטט הלילה ברשת NBC כי: "הכוחות האוקראיניים מונעים מרוסיה להתקדם, אך נשיא רוסיה פוטין לא מראה נכונות לסגת. אם אנחנו לא בקיפאון, אנחנו מתקרבים לזה במהירות. המציאות היא שלאף צד אין עליונות על פני האחר".

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך מסיבת עיתונאים שאלה עיתונאית בבית הלבן את הנשיא ביידן האם לדעתו פוטין פושע מלחמה. ביידן טען שכן, ובכך הצטרף לשורת מנהיגים שמכנים אותה כפושע מלחמה.

בקרמלין לא נותרו חייבים, ולצד הכחשה גורפת על פגיעה באזרחים באוקראינה, אמרו כי האמירה של הנשיא ביידן היא "מגעילה".

בנוסף, טענו ברוסיה כי הם "משקיעים משאבים עצומים כדי להגיע להסכם שלום עם אוקראינה". בנוסף, אמרו כי "אוקראינה גוררת רגלים במשא ומתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר