היום ה-27 למלחמה

עד איפה רוסיה הגיעה היום? • העדכון היומי

עוד יום של מלחמה עקובה מדם באוקראינה מתקרב לסיומו, וכמידי יום ב'כיכר השבת' אנחנו מגישים לכם את ההתקדמות של רוסיה בכל הכיוונים - צפון, מזרח מרכז ודרום (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק | שרטוט המפות: משרד ההגנה הבריטי)

העימות בין רוסיה לאוקראינה רק הולך ומחריף, ובסיקור מיוחד ב'כיכר השבת' נביא לכם את כל עדכונים התקדמות הפלישה הרוסית בשטחה של אוקראינה.

בתוך כך, בפנטגון טוענים הערב (שלישי) כי רוסיה נמצאת במשבר מוראלי קשה ובמחסור של דלק ומזון - ובקרוב ייתכן כי אוקראינה תכבוש בחזרה שטחים נרחבים מרוסיה.

איזור קייב והצפון

לצד הערכות סותרות בבריטניה ובארה"ב, כאשר לפי הבריטים הרוסים עדיין נלחמים על קייב ולפי האמריקאים הרוסים התייאשו, נראה כי גם היום הרוסים לא הצליחו להשיג כל התקדמות בכיבושה של קייב, זאת לצד ההערכה כי במהלך הלילה הרוסים נבלמו ברוב החזיתות ברחבי אוקראינה.

בניגוד להערכות האמריקניות, הרוסים לא זזים מאיזור קייב לכיוון ערים אחרות. יחד עם זאת, בשל קשיים לוגיסטיים הכוחות הרוסיים לא מגבירים גם את המתקפות על קייב.

יחד עם זאת, ניתן לראות את השינוי מאז השבוע שעבר. עם זאת, ברור כי ההתקדמות ביממה האחרונה כמעט ולא הייתה באיזור קייב.

הכוחות הרוסיים נתקעו היום בפרבר כ-20 ק"מ מקייב בשם ברובראי במזרח העיר, הכיוון אותו מתקשה רוסיה לכבוש ולהביא לכיתורה של קייב.

איזור הדרום

בדיוק כפי שנכתב אתמול, למרות ההתקדמות המהירה יחסית בדרום אוקראינה מייד אחרי הפלישה, נראה כי כעת הכוחות הרוסיים נתקעים גם באיזור הדרום.

עיקר המטרה הרוסית באיזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014 לבין שטחי הבדלנים דונייצק ולוהנסק.

מיקולאייב (בצד שמאל)

בכדי ליצור את המסדרון, על רוסיה לכבוש את העיר מריופול שכולנו שמענו על המצור שהטילה עליה רוסיה, אלא שעל פי הערכות הפנטגון, באיזור מתנהלים קרבות עזים והרוסים סופגים אבידות רבות. לצד זאת, הרוסים החלו להפגיז מים אזוב.

מעט מזרחה יותר, בעיר מיקולאייב, סופגת רוסיה אבידות רבות, ועל פי הפנטגון, היום הרוסים הם אלו שנאלצו לסגם באיזור.

איזור המזרח

באיזור המזרח עיקר הקרבות מתרכזים בדרום סומי (נמצאת בדרום-מזרח המדינה), הפרצה שנשארה לעיר בכדי להימלט ממצור מלא על העיר. הרוסים עדיין מתקשים מאוד להשיג התקדמות כלשהי באיזור.

גם את העיר חרקיב הרוסים עדיין לא מצליחים לכתר, ועל פי המודיעין האוקראיני, לרוסים יש מחסור חמור של נשק באיזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר