הסלמה באוקראינה

פוטין נוקם, לוקשנקו מגרש • כל העדכונים

בצל דיווחים על הצטרפות צבא בלארוס, נשיא בלארוס לוקשנקו הורה על גירוש רוב הדיפלומטים האוקראינים במדינתו; אוקראינה מכתרת חיילים רוסים ליד קייב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין ולוקשנקו (צילום: shutterstock, רשויות החירום באוקראינה)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליט היום (רביעי) כי מדינות אותן רוסיה מכנה כ'לא ידידותיות' - בהן מדינות האיחוד האירופי, לא יוכלו לקנות יותר גז ונפט מרוסיה - אלא אם ישלמו במטבע הרוסי, רובל. הסיבה לכך היא ניסיון לחזק את הרובל.

לצד זאת, שותפו של נשיא רוסיה, נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו שוקל לצרף את צבא בלארוס למלחמה, זאת אחרי שאפשר לפוטין לפלוש משטח מדינתו.

בנוסף, לוקשנקו הודיע היום כי יסגור את הקונסוליה האוקראינית בבלארוס, והורה על גירושם של כלל הדיפלומטים במדינה, למעט חמישה.

בעיר אירפין, הסמוכה לקייב בירת אוקראינה, מתנהלים כעת קרבות עזים, ומשרד ההגנה האוקראיני טוען כי הצליח לכתר שכונה בה נמצאים חיילים רוסים.

מוקדם יותר היום בצבא אוקראינה פרסמו את נתוני האבידות של רוסיה נכון להיום, ולטענתם רוסיה איבדה בכמעט חודש של מלחמה במדינה 15,600 חיילים, 517 טנקים, 124 מסוקים, 101 מטוסים, 4 כלי שייט ומעל 70 מיכליות דלק.

קנצלר גרמניה אולף שולץ המשיך לטעון היום כי ברית מדינות נאט"ו לא תתערב במלחמה באוקראינה, ופנה לנשיא זלנסקי: "האוקראינים יכולים לסמוך על העזרה שלנו! הטלנו סנקציות שעובדות, רבות מהן ישפיעו בשבועות הקרובים. בנוסף, אנחנו נמשיך להטיל סנקציות נוספות."

עוד אמר כי "מדי יום כותבים לי אזרחים מודאגים: האם תהיה כאן מלחמה איתנו? לשאלה הזו יכולה להיות רק תשובה אחת: במשך 80 שנה נמנענו מהבלתי נתפס, זה חייב להישאר כך! נאט״ו לא תהפוך לצד לוחם באוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר