היום ה-28 לפלישה

רוסיה לא מצליחה להתקדם • עדכון המפות

בעוד פחות מ-12 שעות יציינו ברוסיה ואוקראינה חודש לפלישה, ובניגוד להערכות - רוסיה לא מתקדמת בקצב שרצתה, ועל פי דיווחים היום איבדה שני שטחים אסטרטגיים שכבשה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, שרטוט מפות: משרד ההגנה הבריטי)

העימות בין רוסיה לאוקראינה רק הולך ומחריף, ובסיקור מיוחד ב'כיכר השבת' נביא לכם את כל העדכונים מהתקדמות הפלישה הרוסית בשטח אוקראינה.

למרות כל ההערכות, אוקראינה מצליחה לשרוד, וביממה האחרונה אף הצליחה לכבוש שני יישובים חשובים מבחינה אסטרטגית, אחד מהן הוא העיר אירפין, עיר הסמוכה לבירת המדינה קייב.

על פי הערכות גורמי המודיעין בבריטניה, המלחמה באוקראינה - ובמיוחד בערים הגדולות - אמורה להיות ארוכה ומתישה במיוחד ועשויה להביא לקורבנות רבים.

אזור קייב והצפון

למרות ההפגזות הרוסיות, צבא רוסיה לא השיג כל התקדמות משמעותית היום במערכה לכיבוש קייב, ואף איבד שטחים.

בעיירה מקריב, הסמוכה לבירת אוקראינה קייב, פתח הצבא האוקראיני הבוקר (רביעי) במתקפת נגד חריפה נגד הרוסים, שמנסים לכבוש את העיירה - בכדי להתקדם לקייב ולהמשיך בניסיון הקפת בירת אוקראינה.

באדום: שטחים בשליטת רוסיה

העיירה, הנמצאת מערבית לקייב, חשובה לאוקראינים בכדי לסייע בהגנה על הבירה מפני מצור אפשרי, מצור שהרוסים הצליחו להטיל במריופול.

ובכל זאת, יש לציין כי בטווח של שבוע לאחור ניתן לראות את קצב ההתקדמות של רוסיה אל תוך השטחים באיזור קייב וצפון המדינה.

לצד זאת, גם בעיר אירפין ובעיר בוצ'אץ' הצליחו האוקראינים לכתר כוחות צבא רוסיים מה שמונע מהם להתקדם. מחר צפויים באוקראינה להתייחס רשמית לכיבושים מחדש.

עם זאת, בסמוך לנמל התעופה הבינלאומי בדרום מזרח קייב, הורה ראש העיר לאזרחים להיערך לפינוי, זאת בשל התקרבות הרוסים, כאשר השדה נמצא במרחק של כ-15 קילומטרים מקייב עצמה.

אזור הדרום

בניגוד למצב באזור קייב והצפון, בדרום הרוסים 'רק' נבלמים, ולא סופגים לפי שעה אבידות טריטוריאליות באזור.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

בכדי ליצור את 'המסדרון', על רוסיה לכבוש את העיר מריופול, שכולנו שמענו על המצור שהטילה עליה רוסיה. נשיא אוקראינה זלנסקי טען מוקדם יותר כי רוסיה שמה מצור בעיר על כ-100 אלף בני אדם.

במהלך היום השיגו הרוסים התקדמות מועטה באזור דיינפרו שנמצא במערב הדרום, כאשר מטרתם בכיוון המערבי היא להגיע למצב בה יוכלו להקיף ולכבוש את עיר הנמל אודסה.

אזור המזרח

באזור המזרח הלחימות מחזיתות הבדלנים דונייצק ולוהנסק נמשכים קרבות עזים. למרות ניסיונות גם היום לכתר את העיר סומי, עדיין לעיר יש פתח מכיוון דרום, פתח עליו שומר צבא אוקראינה בקפידה.

גם את העיר חרקיב הרוסים עדיין לא מצליחים לכתר, ועל פי המודיעין האוקראיני, לרוסים יש מחסור חמור של נשק באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר