כינוס חירום של מדינות נאט"ו

זלנסקי מתחנן לסיוע: "זהו חודש של חורבן"

מנהיגי 30 המדינות החברות בברית הצבאית נאט"ו, התכנסו היום בבריסל לכינוס חירום לדון בפלישה רוסיה לאוקראינה. נשיא אוקראינה שלא חברה בארגון נאם כאורח והתחנן לסיוע (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד ההגנה האוקראיני)

חודש בדיוק אחרי שכוחות צבא רוסיה פלשו לאוקראינה, ברית המדינות הצבאית נאט"ו כינסה את 30 מנהיגי המדינות החברות לכינוס חירום בבריסל בירת בלגיה, זאת בכדי לדון בסנקציות אפשריות נגד רוסיה.

המדינות החברות בברית, משתפות פעולה צבאית, ולפי שעה הברית לא מתכוונת להתערב צבאית במלחמה באוקראינה, למרות הבקשה באוקראינה.

על פי סעיף 5 באמנה, המדינות מחויבות לסייע לכל אחת מהמדינות החברות במקרה של התקפה צבאית. אלא שאוקראינה לא חברה בברית, ורק רצתה להיות מועמדת - לכן נאט"ו לא מחוייבת להתערב.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום (חמישי) בפני הוועידה, והתחנן מהחברות להעביר סיוע צבאי לאוקראינה: "תנו לנו אחוז בודד מהמטוסים שיש לכם בברית ונשחרר את החסימה של ערים בהן רוסיה מחזיקה מאות אלפי אנשים כבני ערובה".

בהמשך התייחס לחברות העתידים האפשרית של אוקראינה בנאט"ו ואמר כי "אל תגידו לנו שהצבא שלנו לא עומד בסטנדרטים של נאט"ו. הראינו את הסטנדרטים שלנו וכמה אנחנו יכולים לספק לביטחון המשותף של אירופה, כמה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על כל מה שאנחנו וגם אתה מעריכים מפני תוקפנות".

עוד אמר כי "אוקראינה דוגלת בערכים של המערב ונאט"ו, אך היא נמצאת באיזה איזור אפור בין רוסיה למערב. זהו היה חודש אפל של חורבן והרס".

אתמול שוחח נשיא אוקראינה עם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לקראת הפגישה היום. זלנסקי אמר לאחר השיחה כי "קיבלתי הבטחות לתמיכתו לקראת הפגישות החשובות של מחר. דנו במהלך הלחימה והסיוע ההגנה לאוקראינה. ביחד ננצח".

(צילום: ועידת נאט"ו)

לפני האירוע התכנסו מנהיגי המדינות לתמונה מסורתית כמדי פגישה, אלא שלתמונה איחר קנצלר גרמניה אולף שולץ, זאת בשל משבר קואליציוני בגרמניה, בנוגע להתמודדות עם עליית מחירי הדלק. במקומו של שולץ התייצב לתמונה שגריר גרמני (בין נשיא צרפת מקרון לראש ממשלת יוון, שורה שניה מימין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר