בנאט"ו נערכים ופורסים כוחות

חשש במערב משימוש בנשק כימי: "יהיו השלכות קשות"

במהלך כינוס נאט"ו, אמר מזכ"ל הארגון כי במקרה של שימוש בנשק גרעיני או כימי, נאט"ו תוודא כי "יהיו לכך השלכות חמורות" עוד אמר: "ירי כימי באוקראינה ישפיע על מדינות נאט"ו סמוכות" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באדר ב' תשפ"ב | 24.03.22
(צילום: shutterstock)

30 מנהיגי המדינות החברות בברית נאט"ו התכנסו היום (חמישי) בבריסל בכדי לדון בפעולות האפשריות מול הפלישה הרוסית לאוקראינה - חודש אחרי הפלישה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בסיום הפסגה: "גאה להיפגש עם חבריי מנהיגי ה-G7 היום. אנחנו נשארים נחושים לעמוד לצד העם והממשלה האוקראינית שמתנגדים בגבורה לתוקפנות הצבאית של פוטין".

ביידן הוסיף מאוחר יותר בהצהרה: "אנחנו מכריזים על סנקציות נגד כ-400 יחידים, בהם אוליגרכים. נעשה הכל כדי לעצור את מכונת המלחמה. אנחנו מחזקים את החזיתות באיזור בולגריה, סלובקיה, הונגריה ורומניה". עוד אמר: "נאט"ו והמערב מעולם לא היו מאוחדים יותר מהיום".

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון אמר: "עלינו לתמוך באוקראינה חופשית ודמוקרטית גם בטווח הארוך. המסר שפוטין יכול לקחת מפגישת ה-G7 הזו הוא שאוקראינה לא לבד. אנחנו עומדים לצד העם האוקראיני".

המדינות החברות בברית, משתפות פעולה צבאית, ולפי שעה הברית לא מתכוונת להתערב צבאית במלחמה באוקראינה, למרות הבקשה באוקראינה.

המנהיגים אחרי הכינוס

על פי סעיף 5 באמנה, המדינות מחויבות לסייע לכל אחת מהמדינות החברות במקרה של התקפה צבאית. אלא שאוקראינה לא חברה בברית, ורק רצתה להיות מועמדת - לכן נאט"ו לא מחוייבת להתערב.

לאחר הועידה אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג כי אם פוטין יבחר להשתמש בנשק כימי נגד אוקראינה, הדבר "ישנה לחלוטין את אופי הסכסוך, זו תהיה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ויהיו לה השלכות נרחבות".

בהמשך אמר כי נאט"ו תצייד את אוקראינה בציוד הגנתי מול איומים ביולוגיים, כימיים וכן למקרה של איום גרעיני. עוד אמר כי "פלישתו של פוטין לאוקראינה שינתה את הסביבה הביטחונית שלנו לטווח הארוך ונאט"ו ערוך לכך היטב".

"הפגזה כימית תשפיע לא רק על אנשים באוקראינה, אלא גם על מדינות החברות בברית נאט"ו, בגלל התפשטות הזיהום" טען.

בתוך כך, ארצות הברית הכריזה על סנקציות נוספות נגד רוסיה ומקורבים לפוטין. חלק מהסנקציות הוטלו על חברות ביטחוניות ברוסיה, וכן על 328 חברים בפרלמנט הרוסי.

בתום הועידה הוחלט לחזק את כוחות הצבא באיזורי המדינות החברות בברית נאט"ו הסמוכות לאיזור אוקראינה, זאת על מנת להיערך לבאות.

זלנסקי נאם בפני הוועידה, והתחנן מהחברות להעביר סיוע צבאי לאוקראינה: "תנו לנו אחוז בודד מהמטוסים שיש לכם בברית ונשחרר את החסימה של ערים בהן רוסיה מחזיקה מאות אלפי אנשים כבני ערובה".

בהמשך התייחס לחברות העתידים האפשרית של אוקראינה בנאט"ו ואמר כי "אל תגידו לנו שהצבא שלנו לא עומד בסטנדרטים של נאט"ו. הראינו את הסטנדרטים שלנו וכמה אנחנו יכולים לספק לביטחון המשותף של אירופה, כמה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על כל מה שאנחנו וגם אתה מעריכים מפני תוקפנות".

עוד אמר כי "אוקראינה דוגלת בערכים של המערב ונאט"ו, אך היא נמצאת באיזה איזור אפור בין רוסיה למערב. זהו היה חודש אפל של חורבן והרס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר