החודש השני למלחמה

זלנסקי למערב: זקוקים למטוסים, למען חירותה של אירופה

"קייב זקוקה לטנקים, מטוסים ומערכות נגד ספינות", כך פנה הלילה נשיא אוקראינה ולדומיר זלנסקי למדינות המערב ועקץ: "אלו אמצעים שיש לשותפים שלנו, אמצעים שצוברים אצלם אבק" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע הפגזות (צילום: shutterstock, כיבוי האש האוקראיני)

נשיא אוקראינה, ולדומיר זלנסקי, פנה הלילה למדינות המערב וביקש שייספקו מדינתו נשק. לדבריו המלחמה באוקראינה נועדה להגן על כל אירופה כולה.

בנאום ששנשא הלילה, אמר זלנסקי: "אוקראינה זקוקה רק ל-1% מהמטוסים של נאט"ו ו-1% מהטנקים שלה, ולא תבקש יותר. כבר חיכינו 31 יום. מי אחראי על הקהילה האירו-אטלנטית? האם זו עדיין מוסקבה, בגלל שהיא מפחידה את שאר המדינות?".

הנשיא האוקראיני הוסיף: "אלו אמצעים שיש לשותפים שלנו, אמצעים שצוברים אצלם אבק. הבקשה לא נועדה רק למען חירותה של אוקראינה, אלא גם לחירותה של אירופה כולה,.

בתוך כך, אוקראינה הודיעה הלילה כי החזירה את השליטה במספר אזורים שרוסיה הצליחה להשתלט בחודש האחרון: "גדוד ההגנה הטריטוריאלית של מליטופול, יחד עם יחידות אחרות של כוחות ההגנה של זפוריז'יה, שחררו בהצלחה את הכפרים פולטבקה ומליניבקה מידי הכובשים הרוסים".

כמו כן, באוקראינה טענו הלילה כי רוסיה השתמשה בפצצות זרחן בעיר אבדייבקה שבמזרח אוקראינה. טרם ברור אמיתות הטענה.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא אמש (מוצ"ש) נאום בעיר ורשה שבפולין ותקף חריפות את נשיא רוסיה פוטין וכינה אותו "קצב". עוד אמר כי המעורבות של ארה"ב למען היציבות באירופה חשובה: "למדנו כבר בצורה עצובה ביותר במהלך שתי מלחמות עולם - כשאין יציבות באירופה הדבר משפיע בסופו של דבר גם על ארצות הברית". בקרמלין הגיבו לדברים ואמרו כי ביידן מקטין את הסיכויים לשיקום היחסים בין מוסקבה לוושינגטון.

לדברי ביידן, "עכשיו האוקראינים נמצאים בקו הראשון לשמור על מדינתם ועל החופש. על החופש לדבר, לבחור. על העקרונות. אנחנו עומדים לצידכם".

"רוסיה הכריזה קרב על הדמוקרטיה לא רק במדינתה שלה. לפוטין יש מטרה לשפר את אוקראינה. זה לא נכון".

בהמשך התייחס לטענה הרוסית על ניקוי נאצים מאוקראינה: "הוא מנסה להפיל את זלנסקי שהוא יהודי, נבחר דמוקרטית ומשפחה שלו שרדה את השואה".

נשיא ארה"ב הוסיף: "ימים אחרי הפלישה הנחתנו סנקציות על רוסיה, המטבע הרוסי קרס, הכלכלה צנחה. הטלנו סנקציות על מעל 4,000 בני אדם, כולל מתכננים של המלחמה הזו ועל אוליגרכים. עכשיו הם מתחילים להרגיש את המחיר".

לדבריו: "לפני הפלישה רוסיה היתה מ-11 הכלכלות החזקות, עכשיו ספק אם היא בכלל ב-20 החזקות. האשם הוא אחד - ולדימיר פוטין." בהמשך אמר: "נגן על כל אינץ' של קרקע החברה בברית נאט"ו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר