למרות ניסיון ההרעלה

המו"מ בין רוסיה לאוקראינה חודש • "מריופל תיפול בקרוב"

יממה אחרי הפרסום בו צוות המו"מ האוקראיני שרד ניסיון הרעלה, באוקראינה שלחו שוב צוות למו"מ בטורקיה ודרשו מהצוות לא לגעת באוכל • הערכה: העיר הנצורה מריופול צפויה ליפול בקרוב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פוטין לצד זלנסקי (צילום: שאטרסטוק, כוחות החירום באוקראינה)

סבב נוסף של שיחות בין רוסיה לאוקראינה התחדש הבוקר (שלישי) בתיווכו של נשיא טורקיה ארדואן. השיחות נערכות בצל הפרסום אתמול כי האוליגרך הרוסי-יהודי סבל מתמיני הרעלה יחד עם חברי הצוות האוקראינים למו"מ מול רוסיה. בשל כך, הורה שר החוץ האוקראיני קולובה לשליחים האוקראינים של לטעום מהאוכל שיוגש במקום.

נשיא טורקיה ארדואן נשא דברי פתיחה ואמר כי "גם פוטין וגם זלנסקי הם חברים יקרים". עוד אמר בפני חברי הצוות כי "בשלום הוגן לא יהיו מפסידים".

דברי הפתיחה של ארדואן (משרד הנשיא ארדואן)

"הלוואי שהפגישות והדיונים שלנו יתגלו כמשמחים למדינותיכם, לאזורנו ולכל האנושות" הוסיף הנשיא הטורקי ארדואן.

לצד זאת, המלחמה באוקראינה נמשכת, ובכיר בצבא הבריטי טוען, כי "סביר להניח כי העיר מריופול תיפול בקרוב". העיר מריופול, נמצאת כבר שבועות תחת מצור רוסי כבר ומנותקת ממים וחשמל ואספקת ציוד הומניטרי בסיסי, כמו תרופות ואוכל.

בצבא אוקראינה פרסמו מוקדם יותר היום את הערכותיהם לאבידות שהביאו לצבא הרוסי וטענו כי מאז הפלישה הרגו 17,200 אלף חיילים, 597 טנקים, 1710 יחידות ארטילריה, 127 מטוסי קרב, 129 מסוקים ו-7 כלי שייט.

לצד זאת, נציין כי ההערכות במערב נמוכות יותר, ונעות בסביבות ה-10,000 הרוגים. מנגד, ברוסיה טוענים כי מספר ההרוגים הרוסים נמוך מ-2,000.

אמש אמר משרד ההגנה הבריטי כי צבא שכירי החרב של רוסיה, 'כח וגנר', נפרס במזרח רוסיה (שם ע"פ ההערכות רוסיה מתמקדת, שטחי הבדלנים).

עוד על פי ההערכה, רוסיה צפויה לפרוס מעל 1,000 שכירי חרב, בהם בכירים בכח וגנר. עוד אמרו כי בשל האבדות הכבדות של רוסיה, "סביר להניח" כי רוסיה תעדפה והעבירה כוחות על חשבון פעילות באפריקה וסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר