ישראל צפויה לתת ערבות

ההסדר המסתמן לסיום המלחמה: הפסקת האש ל-15 שנה

התבוסות הרבות או הסדרי השלום המתרקמים? רוסיה הודיעה כי תפסיק דרמטית את התקיפות באזור קייב. אוקראינה מנגד התחייבה להפוך לניטראלית • בין המדינות עשויות לתת ערבות: ישראל (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ממעוף הציפור: כך הופגזה העיר מריופול (צילום: מקסאר)

אחרי יותר מחודש של מלחמה: לראשונה מאז הפלישה, רוסיה הודיעה רשמית היום (שלישי) כי תפחית כוחות באיזור בירת אוקראינה קייב ובאזור העיר צ'רנייב המופגזת. לטענת רוסיה, המהלך נועד "ליצור אמון" בין רוסיה לאוקראינה, בצל שיחות השלום המתקדמות בין הצדדים.

לפי הדיווחים, אוקראינה אמרה שתהיה מוכנה להתחייב להפוך למדינה ניטרלית אם רוסיה והמערב ייתן ערבויות ביטחוניות. ברשת הטלוויזיה BBC דיווחו כי בין המדינות שעשויות להיות ערבות: ישראל, טורקיה, פולין וקנדה.

יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי ההסדר המסתמן יחיל הפסקת אש למשך 15 שנים, זאת לצד ערבויות ביטחוניות (בין היתר מישראל).

ב-BBC פרסמו כי במהלך 15 השנים הללו יתנהל מו״מ לגבי מעמדו של חצי האי קרים, זאת אם הפסקת האש אכן תישמר.

אלא שעוד קודם למשא ומתן, דו"חות מודיעיניים ברחבי העולם העידו כי רוסיה מתכוונת להפחית את הכוחות באיזור בשל התבוסות הרבות, ולהתמקד יותר באיזור המזרח - ולא בצפון.

מוקדם יותר היום אמר שר ההגנה הרוסי שוויגו כי "מטרות המבצע המיוחד הושגו, רוסיה תתמקד כעת בשחרור דונבאס" (שטחי הבדלנים). עוד טען שווגיו כי רוסיה מתכוונת בקרוב להעביר כוחות רבים מאזור קייב וחרקיב לכיוון מזרח, שם ינסו הכוחות לסייע לבדלנים בדונייצק ולוהנסק לכבוש שטחים בסביבה.

בתוך כך, תוך הניסיון הרוסי להשיג מסדרון יבשתי משטחי הבדלנים לחצי האי קרים, העיר מיקולאייב עומדת בדרכם של הרוסים ומונעת מהם ליצור את המסדרון הרצוי.

בעיר מסרבים בכל תוקף להיכנע, מה שמחייב את רוסיה לתגבר כוחות, כנראה על חשבון איזור הצפון וקייב. בכיר בצבא הבריטי טוען, כי "סביר להניח כי העיר מריופול תיפול בקרוב". העיר מריופול, נמצאת כבר שבועות תחת מצור רוסי כבר ומנותקת ממים וחשמל ואספקת ציוד הומניטרי בסיסי, כמו תרופות ואוכל.

בצבא אוקראינה פרסמו מוקדם יותר היום את הערכותיהם לאבדות שהביאו לצבא הרוסי וטענו כי מאז הפלישה הרגו 17,200 אלף חיילים, 597 טנקים, 1710 יחידות ארטילריה, 127 מטוסי קרב, 129 מסוקים ו-7 כלי שייט.

לצד זאת, נציין כי ההערכות במערב נמוכות יותר, ונעות בסביבות ה-10,000 הרוגים. מנגד, ברוסיה טוענים כי מספר ההרוגים הרוסים נמוך מ-2,000.

אמש אמר משרד ההגנה הבריטי כי צבא שכירי החרב של רוסיה, 'כח וגנר', נפרס במזרח רוסיה (שם ע"פ ההערכות רוסיה מתמקדת, שטחי הבדלנים).

עוד על פי ההערכה, רוסיה צפויה לפרוס מעל 1,000 שכירי חרב, בהם בכירים בכח וגנר. עוד אמרו כי בשל האבדות הכבדות של רוסיה, "סביר להניח" כי רוסיה תיעדפה והעבירה כוחות על חשבון פעילות באפריקה וסוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר