נצירת האש בקייב

הנשיא פוטין לוזר, אבל לא מוכן להודות בזה

ההודעה של הרוסים על "ההורדה הדרמטית" של כוחות בקייב והצפון מטעמי שלום - מגוחכת. לרוסיה אין את האומץ להודות כי נחלו כישלון באיזור, ומנסים את מזלם במקום אחר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
"לוזר". נשיא רוסיה פוטין (צילום: Shutterstock)

34. שלושים וארבעה. מעל חודש. איך שלא תגדירו את זה, הפלישה הברוטלית של רוסיה לאוקראינה נמשכת כבר שבועות ארוכים, זאת למרות ההערכות שדיברו על כיבושה של אוקראינה תוך ימים.

למרות כל ההערכות, רוסיה פשוט תקועה. טוב, באיזור קייב והצפון היא לא ממש תקועה. היא כן זזה - לאחור. רק אתמול אוקראינה הצליחה לכבוש מחדש את העיר אירפין הסמוכה לקייב, ודחקה את הכוחות הרוסים.

השאלה לגבי ירידת מסך הברזל על רוסיה, או לגבי חזרה לימי הסובייטים במדינה הענקית בעולם - היא שאלה טובה. התשובה עליה טרם ברורה. אבל כך או כך השקרים של רוסיה מזכירים בהחלט את השקרים של ימי הסובייטים.

אף אחד לא אוהב להפסיד, ובטח שאף אחד לא אוהב להודות בכך שהפסיד. ובכל זאת, לפעמים ההפסד הוא ברור כשמש. בצפון אוקראינה, רוסיה נוחלת בעיקר כישלונות בימים האחרונים, זאת לעומת אזורים אחרים בהם כן מצליחה להשיג התקדמות.

כנראה שברוסיה לא שמעו על האמירה "תפסת מרובה לא תפסת". רוסיה ניסתה לכבוש את אוקראינה משלושה כיוונים שפלשה, אך כנראה שפשוט התכנית הזו לא עבדה, אז עוברים לתכנית ב' - כיבוש מריופול ויצירת חיבור יבשתי בין שטחי הבדלנים לבין חצי האי קרים - שטחים שנכבשו בשנת 2014.

שר ההגנה הרוסי שוויגו (שגם נעלם וחזר, אגב), טען כי "מטרות המבצע המיוחד הושגו, רוסיה תתמקד כעת בשחרור דונבאס". ובתרגום לעברית: "ואללה, הפסדנו, אבל לא נעים אז נגיד שסיימנו את המבצע".

אבל מאוחר יותר, הגיעה החוצפה האמיתית - חוצפה שלא ניתן להמציא בשום מקום: רוסיה החליטה להציג את הכל כ"טובה לאוקראינה".

הנציג הרוסי לשיחות המו"מ טען כי תוך רצון ל"הגברת האמון" בין הצדדים החליטו על הורדת המתקפה נגד הערים קייב וצ'רנייב.

וכדאי להתעכב על המשפט החוצפני הזה. לא רק שרוסיה מפסידה בצפון, רוסיה לא מצליחה על פי הערכות המערב אפילו להזיז את הכוחות בגלל האש האוקראינית. ייתכן כי כל המשפט נועד כדי שאוקראינה תאפשר לכוחות לעבור מזרחה ולתקוף שם בכל הכח? ימים יגידו.

כך או כך, ברור שפוטין התחיל להבין את ההפסדים של חייליו, אבל להודות בזה? פחחח טראמפ יתמודד לראשות עיריית קריית מלאכי לפני שזה יקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר