חשש מקרבות קשים במזרח

תבוסה לצבא רוסיה: מחוז קייב נכבש מחדש

לאחר למעלה מחמישה שבועות של לחימה, סגנית שר ההגנה האוקראיני אמרה הערב כי אוקראינה הצליחה לכבוש מחדש את כל הכפרים באיזור קייב, לאחר תזוזת כוחות רוסית (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה, ארכיון כיכר (צילום: שירותי החירום באוקראינה)

באוקראינה חוגגים את כיבושו מחדש של כל מחוז קייב מידי הרוסים. בהצהרה שנמסרה הערב (מוצ"ש) על ידי סגנית שר ההגנה האוקראינית, נאמר כי כל הכפרים באיזור של בירת אוקראינה נמצאות כעת בידיים אוקראיניות.

הכיבושים מחדש קורים מספר ימים לאחר שברוסיה טענו כי ככצעד "בונה און" החליטו הכוחות לסגת מאיזור קייב. עם זאת, על פי טענות במערב, מדובר בנסיגה רוסית בשל תבוסות רבות באיזור שהסב לו צבא אוקראינה.

גורמי מודיעין חוששים כעת כי בשבוע הקרוב, הכוחות שנסגו מאיזור קייב וצפון אוקראינה צפויים להגיע לאיזור מזרח אוקראינה ולסייע במטרה הרוסית לכבוש את האיזור.

ברוסיה מתקשים עוד מאז הפלישה ליצור מסדרון יבשתי בין שטחי הבדלנים שתומכים ברוסיה, דונייצק ולהונסק, לבין חצי האי קרים שנמצא בידי רוסיה.

רוסיה לא מצליחה ליצור את המסדרון היבשתי בין היתר בשל התעקשותה של עיר הנמל מריופול שלא להכנע. העיר נמצאת כבר תקופה ארוכה במצור וסובלת במחסור של אוכל, מים ותרופות. כעת מעריכים כי כיבושה של עיר על ידי הרוסים היא רק עניין של זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר