מצב מלחמה | סקירה

רוסיה מושפלת או משפילה? • עדכון המפות

אחרי התבוסה הרוסית באיזור קייב וצפון אוקראינה, ובצל החשש מהתגברות המתקפות במזרח - האם רוסיה מתקדמת או נוסגת? משפילה או מושפלת? • עדכון המפות היומי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: Shutterstock)

כמעט חמישה וחצי שבועות חלפו מאז פוטין הכריז כי רוסיה יוצאת ל"מבצע מיוחד" בו פלשה רוסיה לאוקראינה מרוסיה ובלארוס.

אחרי מעל חודש של מלחמה, רוסיה נסוגה מאיזור קייב והצפון, ומימידי ההרס בכפרים ליד קייב הבירה מזעזעים את מנהיגי המערב והעולם כולו. אז האם רוסיה בדרך להתקפל או בדרך למתקפה רחבה באיזור המזרח?

על פי דו"ח של משרד ההגנה הבריטי, במהלך השבוע האחרון היה ריכוז של פעילות אווירית רוסית בכיוון דרום מזרח, ככל הנראה תוצאה של מיקוד פעולות צבאיות רוסיות באזור. עוד אמרו כי למרות המאמצים המתמשכים של רוסיה לצמצם את יכולת ההגנה האווירית האוקראינית, אוקראינה ממשיכה לאתגר את הפעילות האווירית הרוסית כתוצאה מכך, מטוסים רוסיים עדיין פגיעים ממערכות הגנה אווירית.

איזור קייב והצפון

אחרי ההודעה בשבוע שעבר של צבא רוסיה לפיה ייסוג מאיזור קייב וצפון המדינה, בצבא אוקראינה חגגגו את כיבוש כל מחוז קייב.
יחד עם זאת, התגלו מראות קשים מהתקופה הקצרה מאוד בה שלט הצבא הרוסי בערים לייד קייב, במיוחד בערים בוצ'ה ואירפין.
חוץ מהנסיגה, אוקראינה השיגה הישגים רבים בכיבוש המחודש של כפרים באיזור העיר צ'רנייהב. למרות הנסיגה, עדיין היו קרבות מועטים באיזור.
בהשוואה בין השבוע לשבוע שעבר, ניתן לראות את השינוי באיזור קייב בו חזרה אוקראינה לשלוט
במכון לחקר המלחמה בבריטניה אומרים כי כל הכוחות ש"נעלמו" מאיזור הצפון צפויים בקרוב להופיע באיזור מזרח אוקראינה, שם רוסיה מתכוונת לכבוש איזורים נרחבים ולהפיל לידיה את העיר הנצורה מריופול.

איזור הדרום

באיזור הדרום, איזור בו בתחילה נחלה רוסיה ניצחונות רבים, היה שבוע קשה לצבא הרוסי, לאחר שהפסיד שטחים גם באיזור זה, בעיקר ליד העיר מיקולאייב.

למרות הניסיונות הנואשים של רוסיה להמשיך ולהתקדם לכיוון מיקולואייב ומשם להגביר את הלחץ על עיר הנמל אודסה, צבא אוקראינה הצליח להדוף את רוסיה לאחור, לכיוון העיר חרסון.

על פי ההערכות המערב העיר מריופול צפויה ליפול מייד לאחר הגעת תגבורת הכוחות שנסוגות מאיזור הצפון. גם באוקראינה חוששים מקרבות קשים.

לעומת צפון אוקראינה, בדרום רוסיה עדיין מתקדמת התקדמות קלה ביותר

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

במכון לחקר המלמחה בבריטניה אומרים כי עד להגעת תגבורת, בצבא רוסיה שואפים לשמור על השטחים שכבר נכבשו, ולא ינסו לכבוש שטחים נוספים.

איזור המזרח

אחרי שורת כישלונות בכל רחבי אוקראינה, בקרמלין אמרו מוקדם יותר היום כי יכוונו לקראת כיבוש מזרח אוקראינה. עוד אמרו כי הם לא חוזרים בהם בניסיון כיבוש המזרח ואומרים כי "רוסיה תשיג את כל המטרות שלה במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה. רוסיה מקווה כי מוסקבה וקייב יוכלו לחתום על הסכם שלום".

ברוסיה הצהירו בשבועות האחרונים כי יפעלו ל"שחרור הדונבאס", כלומר, הגדלת השטחים בהם מחזיקים הבדלנים הפרו רוסים בדונייצק ולוהנסק, תוך ניסיון כאמור, ליצור מסדרון יבשתי בין דונייצק לבין חצי האי קרים שכנבשו כבר בשנת 2014.

במזרח מנסה רוסיה לכתר את חרקיב בצפון, ולהביא למפלתה של מריופול בדרום, זאת אחרי שבועות אורכים בהם העיר סירבה להיכנע למרות המצור הקשה בה נמצאת 100 אלף התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר