בעקבות תמונות מחרידות

הטבח הרוסי מסביב לקייב: "אגרוף בבטן, גרועים מדאע"ש"

העולם לא נשאר אדיש נוכח התמונות הזוועתיות מהעיירות הנושקות לקייב שפורסמו היום, בהן נראות גופות חרוכות מוטלות על הארץ • נשיא המועצה האירופית: "המום", בלינקן: "אגרוף לבטן" (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הטבח בעיירות הנושקות לקייב (צילום: משרד התובעת הכללית באוקראינה)

התמונות המזוויעות מהעיירה בוצ'ה, הסמוכה לבירת אוקראינה קייב, אחרי שהכוחות הרוסים נסוגו ממנה - מעוררות סערה ברחבי העולם. "כך בדיוק נראה פשע מלחמה", אמר יועצו של זלנסקי לאחר פרסום התיעודים.

בתיעודים הקשים נראים גופות של מאות אזרחים באוקראינה מוטלות לצדי הכביש לאחר שנרצחו בידי הרוסים. בכיר בלשכת זלנסקי צירף למפסר תמונות זוועה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "האנשים האלה לא היו בצבא. לא היה להם נשק. הם לא היוו איום. כמה עוד מקרים כאלה קורים עכשיו בשטחים הכבושים?"

שר החוץ של אוקראינה פרסם בחשבון שמפעיל ברשת החברתית 'טוויטר' תמונות מהטבח הנורא, והאשים: "הטבח היה מכוון, הרוסים ניסו לחסל כמה שיותר אוקראינים שיכלו". השר אף התבטא בראיון לתחנת רדיו בריטית כי הרוסים הינם "גרועים מדאע"ש".

התגובות ברחבי העולם קשות. מזכיר המדינה של ארצות הברית בלינקן כינה את התיעודים "אגרוף בבטן", ואמר לרשת הטלוויזיה ה-CNN כי "האכזריות הרוסית נגד אוקראינה חייבת להיסח". שארל מישל, נשיא המועצה האירופית, כתב: "המום מהתמונות".

בתוך כך, מוקדם יותר היום פורסם תיעוד של עשן סמיך מיתמר מאיזור מחסן נפט גדול בעיר אודסה, שם על פי ההערכות רוסיה תרכז את מאמציה בכיבוש העיר הזו ואת העיר מירופול. ככל הנראה מדובר בהפגזה רוסית על מחסן הנפט.

בצבא אוקראינה סיכמו היום בצהריים את רישמת האבידות של צבא רוסיה, ולטענתם נהרגו כ-18,000 חיילים, 143 מטוסים הופלו, 134 מסוקים, 76 מיכליות דלק ו-7 כלי שייט.

בתוך כך בבריטניה מדווחים כי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון שוקל לספק לאוקראינה נשק נגד אוניות, זאת בשל המתקפות הקשות שמבצעת רוסיה בערי החוף באמצעות ספינות קרב.

על פי דיווח בעיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס', ג'ונסון אמר לחברי הקבינט שלו כי לטענתו הגיע הזמן 'להעלות הילוך' בסיוע לאוקראינה במערכה מול רוסיה.

כזכור, אתמול דווח כי כל הכפרים באיזור של בירת אוקראינה נמצאות כעת בידיים אוקראיניות.

הכיבושים מחדש קורים מספר ימים לאחר שברוסיה טענו כי ככצעד "בונה און" החליטו הכוחות לסגת מאיזור קייב. עם זאת, על פי טענות במערב, מדובר בנסיגה רוסית בשל תבוסות רבות באיזור שהסב לו צבא אוקראינה.

גורמי מודיעין חוששים כעת כי בשבוע הקרוב, הכוחות שנסגו מאיזור קייב וצפון אוקראינה צפויים להגיע לאיזור מזרח אוקראינה ולסייע במטרה הרוסית לכבוש את האיזור.

ברוסיה מתקשים עוד מאז הפלישה ליצור מסדרון יבשתי בין שטחי הבדלנים שתומכים ברוסיה, דונייצק ולהונסק, לבין חצי האי קרים שנמצא בידי רוסיה.

רוסיה לא מצליחה ליצור את המסדרון היבשתי בין היתר בשל התעקשותה של עיר הנמל מריופול שלא להכנע. העיר נמצאת כבר תקופה ארוכה במצור וסובלת במחסור של אוכל, מים ותרופות. כעת מעריכים כי כיבושה של עיר על ידי הרוסים היא רק עניין של זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר