תמונות הזוועה מטרידות את העולם

העדויות על הטבח ליד קייב נערמות: "הוציאו תושבים - וירו"

9 גופות במקום שהרוסים השתמשו בו כבסיס, מפוזרות בכל מקום. באחת מהן סימני ירי בראש, בחלק מהאחרות סימני כפיתה • עוד עדויות קשות על הטבח שהותירו הרוסים אחריהם בעיירה בוצ'ה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אוקראינה אחרי חודש של מלחמה (צילום: משרד התובעת הכללית באוקראינה)

המראות המחרידים מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לקייב באוקראינה מוסיפים להטריד את העולם: כ-400 גופות אותרו ביישובים מסביב לקייב, שהיו נתונים תחת מצור רוסי במשך תקופה ושוחררו לאחרונה בידי האוקראינים. כך לפי הנתונים שפרסמו הרשויות באוקראינה.

בתמונות הקשות מבוצ'ה, ומספר עיירות נוספות באזור, נראות גופות חרוכות, מוטלות על הארץ. לפי הדיווחים בעיירה בוצ'ה לבדה נקברו כ-280 גופות בקבר אחים.

במהלך הלילה העדויות הקשות מאשר התחולל במקום המשיכו להצטבר. אנשים של סוכנות הידיעות AP דיווחו כי זיהו 21 גופות לפחות בעיירה, בהן 9 גופות מפוזרות באתר שהרוסים השתמשו בו כבסיס. ההערכות הן שהגופות נורו מקרוב. ידיהם של כמה מהגופות היו נראות כקשורות מאחורי הגב. על אחת הגופות נמצאו סימני ירי בראש.

אחד מהתושבים המקומיים סיפר ל-AP שהחיילים הרוסיים הסתובבו בית בית ושלפו אנשים מהמרתפים. אותו תושב, שהתראיין בעילום שם מחשש לחייו, סיפר שאותם תושבים נלקחו ונורו. "הם ירו בכל מקום", תיאר.

מחריד. גופה מוטלת על הארץ (צילום: משרד התובעת הכללית באוקראינה)

בוצ'ה איננה היחידה. יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אולכסיי ארסטוביץ' טען כי גופות נמצאו גם בעיירות מסביב, מה שנראה ממש כ"סרט אינה".

הנשיא האוקראיני זלנסקי אמר אתמול בתגובה לטבח בבוצ'ה: "אני ממליץ לאימהות של חיילי הצבא הרוסי לצפות בזה. תראו את האידיוטים שגידלתן. רוצחים, בוזזים, תליינים".

זלנסקי תקף אמש גם את מנהיגי צרפת וגרמניה ב-2008 בשל החלטתם לסגור עסקאות אנרגיה עם רוסיה: ״אני מזמין את גב' מרקל ואדון סרקוזי לבקר בבוצ'ה ולראות למה הובילה מדיניות הוויתורים ב-14 שנים. לראות בעיניכם את האוקראינים המעונים. אני רוצה שיבינו אותי נכון. אנחנו לא מאשימים את המערב אנחנו לא מאשימים אף אחד מלבד הצבא הרוסי, שעשה זאת נגד עמנו. אבל גם יש לנו את הזכות לדבר על חוסר החלטיות".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס אף הוא לטבח ולראשונה אמר את הביטוי "פשע מלחמה" על פעולות הרוסים באוקראינה: "אי אפשר להישאר אדיש אל מול התמונות המחרידות שהתגלו בעיר בוצ׳ה בסמוך לקייב, אחרי שהצבא הרוסי עזב את המקום. פגיעה מכוונת באוכלוסיה אזרחית היא פשע מלחמה ואני מגנה אותה נחרצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר