עדכון המפות היומי

רוסיה מנסה לנצח במזרח אחרי תבוסה בקייב • תמונת מצב

אחרי התבוסה הקשה של רוסיה בצפון אוקראינה, כעת מנסה הצבא הרוסי לנחול הצלחות באיזור המזרח • אז האם רוסיה מתקדמת או נסוגה? משפילה או מושפלת? • עדכון המפות היומי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

חמישה וחצי שבועות חלפו מאז פוטין פלש לאוקראינה, ונראה כי המערכה רחוקה מלהסתיים. בניגוד לכל ההערכות שהיו עד לפני הפלישה, נראה כי אוקראינה מביסה את רוסיה באיזור הצפון, מה שאפילו מקשה על הרוסים להעלים ראיות מאיזורי הטבח הקשים באירפין ובוצ'ה.

למרות האופוריה במערב מניצחונה של אוקראינה באיזור הצפון, בכירים במערב מזהירים מפני ניצחון רוסי באיזור המזרח, שעלול גם להתפתח לכיוונים נוספים.

במשרד ההגנה הבריטי אמרו מוקדם יותר היום כי רוסיה פורסת מחדש כוחות ומעבירה חיילים מאיזור גיאורגיה לאוקראינה בשל "אבידות לא צפויות".

איזור קייב והצפון

על פי מודיעין מערבי, הכוחות הרוסיים שנסוגו מאיזור קייב בימים האחרונים, והביאו לכיבוש מחוזר קייב כולו על ידי אוקראינה - נמלטו לבלארוס ורוסיה, משם ימוצבו מחדש, כנראה במזרח המדינה.

לצד הערים אירפין, בוצ'ה ויישובים נוספים הסמוכים לבירת אוקראינה, רוסיה נטשה גם את נמל התעופה הוטסמל, נמל תעופה בין לאומי שנראה כי הושמד כמעט לחלוטין.

באדום: האיזורים בהן שולטת/שלטה רוסיה. ניתן לראות את הנסיגה הגדולה של רוסיה

במודיעין הבריטי אומרים כי הנסיגה הרוסית מאיזור הצפון נראית מבולגנת, ובפיקוד הרוסי מנסים לוודא שאף חייל רוסי לא נשאר בשטחים הנטושים.

במכון לחקר המלחמה בבריטניה אומרים כי כל הכוחות ש"נעלמו" מאיזור הצפון צפויים בקרוב להופיע באיזור מזרח אוקראינה, שם רוסיה מתכוונת לכבוש איזורים נרחבים ולהפיל לידיה את העיר הנצורה מריופול.

איזור הדרום

הכוחות הרוסיים עדיין מנסים להשיג התקדמות משמעותית באיזור דרום אוקראינה, ללא הצלחה גדולה. על פי הערכות במערב, רוסיה משיגה התקדמות מזערית באיזור.

האגוז הקשה ביותר לפיצוח על ידי הרוסים הוא העיר מריופול שנמצאת כבר שבועות תחת מצור כבד. בארוגני הצלה שונים אמרו היום כי רוסיה לא מאפשרת להם להינכס לעיר לצורך טיפולים רפואיים בתושבים הלכודים.

ראש עיריית מריופול אמר היום כי כ-130 אלף בני אדם לכודים בתוך העיר. על פי ההערכות, נפילת מריופול היא עניין של זמון, ודאי אחרי שתגיע תגבורת צבאית לאיזור.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

איזור המזרח

ברוסיה לא מחכישים כי כעת יתמקדו באיזור המזרח, ואחרי שאתמול אמרו כי רוסיה תתמקד באיזור, בקרמלין אמרו כי הם לא חוזרים בהם בניסיון כיבוש המזרח ואומרים כי "רוסיה תשיג את כל המטרות שלה במבצע הצבאי המיוחד באוקראינה. רוסיה מקווה כי מוסקבה וקייב יוכלו לחתום על הסכם שלום".

ברוסיה הצהירו בשבועות האחרונים כי יפעלו ל"שחרור הדונבאס", כלומר, הגדלת השטחים בהם מחזיקים הבדלנים הפרו רוסים בדונייצק ולוהנסק, תוך ניסיון כאמור, ליצור מסדרון יבשתי בין דונייצק לבין חצי האי קרים שכנבשו כבר בשנת 2014.

במזרח מנסה רוסיה לכתר את חרקיב בצפון-מזרח, ולהביא למפלתה של מריופול בדרום-מזרח, זאת אחרי שבועות ארוכים בהם העיר סירבה להיכנע למרות המצור הקשה בה נמצאים 100 אלף תושביה.

שר החוץ האוקראיני קולובה אמר מוקדם יותר היום במהלך מסיבת עיתונאים עם שרת החוץ הבריטית טרוס כי "הזוועות בבוצ'ה הם רק קצה הקרחון. המצב במריופול גרוע בהרבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר