הטבח באירפין ובבוצ'ה

זלנסקי: "נשפוט את הטובחים"; רוסיה: "עוד זיוף ותעמולה"

בזמן שברחבי העולם מזועזעים מתמונות הטבח בערים אירפין ובוצ'ה, באוקראינה מזהירים כי ייתכן ובערים נוספות מתקיים טבח חמור יותר • רוסיה ממשיכה להכחיש: "עוד תעמולה אוקראינית" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת זלנסקי, משרד התובעת הכללית)

במשרד התובעת הכללית באוקראינה התריעו הערב (הלילה בין שני לשלישי) כי ייתכן שבעיר הנצורה מריופול מתרחש טבח גדול הרבה יותר מהתמונות המזעזעות המגיעות מאירפין ובוצ'ה.

בהמשך היום צפוי נשיא אוקראינה זלנסקי לנאום בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם במהלך ישיבה מיוחדת שתתכנס לעניין הטבח האכזרי שבוצע באירפין ובוצ'ה.

למרות התמונות הקשות של גופות שרופות מוטלות בצידי הכביש, וכן תמונות קשות מאוד של אזרחים, גברים ונשים כאחד, כפותים וירויים בראשם, זאת ככל הנראה אחרי שצבא רוסיה הוציא אותם להורג.

ברוסיה דוחים את הטענות העולמיות על כך שביצעה טבח ואומרים כי מי שהרגו את אזרחי אוקראינה אלו לאומנים אוקראינים שרצו להאשים את רוסיה.

דמיטריב מדבדב, בכיר בממשל הרוסי אמר היום כי מדובר בעוד זיוף של התעמולה האוקראינית.

במהלך סרטון וידאו שפרסם הלילה נשיא אוקראינה זלנסקי טען הנשיא האוקראיני כי צבא רוסיה ביצע "דברים שהמקומיים לא ראו אפילו במהלך הכיבוש הנאצי לפני 80 שנה".

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מתריע כי המלחמה רחוקה מלהסתיים, וייתכן כי בקרוב יגיעו חיילים רוסיים לאיזור המזרח אחריה שנמלטו מצפון אוקראינה.

בצבא אוקראינה טוענים כי מאז הפלישה הרוסית איבדה רוסיה 18,500 חיילים, 150 מסוקים, 134 מטוסים, 676 טנקים ו-7 כלי שייט.

אתמול ביקר זלנסקי בעיר בוצ'ה ואמר כי "למרות הסבל הקשה של תושבי העיר, ההם עדיין דואגים לכולם כולל בעלי חיים".

עוד אמר כי "זוהי תכונה אופיינית של האנשים שלנו. מתייחסים לבעלי חיים כמו שהייתם מתייחסים לבני אדם". עוד אמר כי "אתם יכולים לראות מה קרה בעיר המודרנית הזו. זה מאפיין של חיילים רוסים - מתייחסים לאנשים גרוע יותר מבעלי חיים. זה רצח עם אמיתי".

"יום אחרי יום אנחנו מוצאים עוד ועוד גופות עם סימני אלימות" הוסיף וטען הנשיא האוקראיני.

לצד זאת, ברוסיה דוחים את הטענות ואומרים כי הפגיעה בחפים מפשע בוצעה על ידי חיילים אוקראיניים לאומנים שרצו להאשים את רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר