רוסיה נסוגה מצפון אוקראינה

המלחמה באזור קייב צפויה להסתיים השבוע: 'הם מותשים'

אחרי יותר מחודש של מלחמה, משרד ההגנה הבריטי מעריך כי במהלך השבוע הכוחות הרוסים ייסוגו לחלוטין מצפון אוקראינה ויתמקדו במזרח המדינה. הפרשן הסביר מה עובר על חיילים בשטח (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנקים באוקראינה (צילום: לפי סעיף 27א)

יותר מחודש למלחמה באוקראינה: משרד ההגנה הבריטי הודיע היום כי המלחמה באיזור צפון אוקראינה, סביב העיר קייב, עדיין ניטשת ברמה נמוכה, אך במהלך השבוע צפויה להיפסק לחלוטין בעקבות הנסיגה של רוסיה והיערכותה לפלישה ממזרח.

״אי אפשר פשוט לזרוק אותם לעוד קרב, הם חייבים הפסקה", הסביר מומחה צבאי לכתב הוושינגטון פוסט, על מהלכיה של רוסיה. "הם מותשים, ראו את חברים שלהם מתים והם לא מצליחים לעמוד ברצף של האבידות״.

בתוך כך, למרות התמיכה הסינית ברוסיה, שר החוץ הסיני שוחח באופן נדיר עם מקבילו האוקראיני ובירך על המגעים לסיום המלחמה. ״סין מברכת על שיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה" אמר שר החוץ הסיני. שר החוץ האוקראיני קולובה הגיב לו ואמר: ״אסיר תודה לעמיתי הסיני על הסולידריות שהפגין עם האזרחים ההרוגים״.

בימים האחרונים הזדעזע העולם מתמונות הטבח המחרידות בבוצ'ה, העיירה הסמוכה לקייב שהייתה תחת כיבוש רוסי ושוחררה בידי הצבא האוקראיני. שר החוץ האוקראיני קרא: ״כדי למנוע את עוד בוצ׳ה, הטלו את אם כל הסנקציות:
הפסיקו לקנות נפט, גז ופחם מרוסיה. תפסיקו לממן את מכונת המלחמה של פוטין. הכלכלה הרוסית - ומלחמתה - ייפסקו תוך חודשים״.

אלו הצעדים נגד דיפלומטיים מאז שהתברר גודל הטבח בבוצ׳ה:

• נורבגיה מגרשת 15 דיפלומטים רוסים.
• צרפת גירשה 35 דיפלומטים רוסים ביום שני
• גרמניה הודיעה שגירשה "מספר משמעותי" של דיפלומטים״.
• איטליה מגרשת של 30 דיפלומטים רוסים.
• בליטא כזכור, גירשו את השגריר הרוסי.

במהלך סרטון וידאו שפרסם הלילה נשיא אוקראינה זלנסקי טען הנשיא האוקראיני כי צבא רוסיה ביצע "דברים שהמקומיים לא ראו אפילו במהלך הכיבוש הנאצי לפני 80 שנה".

אתמול ביקר זלנסקי בעיר בוצ'ה ואמר כי "למרות הסבל הקשה של תושבי העיר, ההם עדיין דואגים לכולם כולל בעלי חיים".

עוד אמר כי "זוהי תכונה אופיינית של האנשים שלנו. מתייחסים לבעלי חיים כמו שהייתם מתייחסים לבני אדם". עוד אמר כי "אתם יכולים לראות מה קרה בעיר המודרנית הזו. זה מאפיין של חיילים רוסים - מתייחסים לאנשים גרוע יותר מבעלי חיים. זה רצח עם אמיתי".

"יום אחרי יום אנחנו מוצאים עוד ועוד גופות עם סימני אלימות" הוסיף וטען הנשיא האוקראיני.

לצד זאת, ברוסיה דוחים את הטענות ואומרים כי הפגיעה בחפים מפשע בוצעה על ידי חיילים אוקראיניים לאומנים שרצו להאשים את רוסיה.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר